אלי רוזנברג גיבש דירקטוריון חדש לאל על

איש העסקים אלי רוזנברג יביא לאישור בעלי המניות כי דוד ברודט, פרופ׳ גבריאלה שלו, עמיקם בן צבי, הקברניט מוטי אנגלמן, דורון כהן וג׳ייסון גרינבלט ישמשו כדירקטורים בחברה. ברודט, ששימש כיו״ר בנק לאומי ומנכ״ל משרד האוצר, מיועד ליו״ר הדירקטוריון


13:26 ,07.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת כנפי נשרים תעופה, בבעלות איש העסקים אלי רוזנברג, הודיעה היום לאל על כי לאחר שקיבלה היתר שליטה מרשות החברות היא מבקשת לכנס באופן מידי אסיפת בעלי מניות ולהביא לאישור את המינוי של שישה חברי דירקטוריון חדשים בחברה: דוד ברודט, פרופ׳ גבריאלה שלו, עמיקם בן צבי, מוטי אנגלמן, דורון כהן, וג׳ייסון גרינבלט.

 

דוד ברודט, ששימש בעבר בשלל תפקידים בכירים בצמרת הכלכלית של מדינת ישראל, וביניהם יו״ר בנק לאומי, יו״ר בנק מזרחי, מנכ״ל משרד האוצר ומנכ״ל חברת yes, מיועד לשמש כיושב ראש הדירקטוריון החדש של אל על.

 

לצד ברודט, גם האישים הנוספים שיובאו לאישור בעלי המניות לכהן כחברי דירקטוריון בחברה הם בעלי רזומה עשיר, רקורד מוכח ורקע מעשי בעולם הפיננסים, התעופה, המשפטים, הביטחון, פיתוח עסקי ויחסים בינלאומיים: ג׳ייסון ד. גרינבלט, מילא במשך 3 שנים את תפקיד השליח האישי של נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, למזרח התיכון וכן במשך כ-20 שנים כיועץ המשפטי ומנהל העסקים של ארגון טראמפ.

 

פרופ׳ גבריאלה שלו, שימשה בעבר כשגרירת ישראל לאו״ם, כדיקנית הפקולטה למשפטים במכללה האקדמית אונו, חברת דירקטוריון בנק לאומי, וכיום משמשת כראש ועדת המינויים העליונה של המועצה להשכלה גבוהה בתחום מדעי החברה.

 

איש העסקים עמיקם בן צבי ששימש בעבר כיו״ר מכון התקנים וכן כיהן כחבר דירקטוריון של מספר חברות ציבוריות ופרטיות וביניהן קואפרטיב התחבורה דן, קבוצת להב וטמפו. הקברניט מוטי אנגלמן ששימש בתפקידים מרכזיים ברשות התעופה האזרחית, ובין היתר היה אחראי על רישיונות התעופה בישראל. הכלכלן דורון כהן שכיהן בעבר כסמנכ״ל רשות החברות הממשלתיות, חבר דירקטוריון בנק לאומי וכיום משמש כדירקטור בהראל ובצ׳מפיון מוטורס.

 

מכנפי נשרים תעופה נמסר: ״אנו משוכנעים שהצוות שגיבשנו לכהן בדירקטוריון, יוביל את אל על לעתיד בטוח. במינויים אלו מסמן אלי רוזנברג את הכיוון של אל על תחת שליטתו. בחברה יכהנו האישים המובילים בתחומם, העומדים שיש בישראל. האישים שיובאו לאישור בעלי המניות הינם המובילים בתחומם, העומדים בקריטריונים ניהוליים ומקצועיים גבוהים. דמויות בעלות ניסיון חיים משמעותי בהובלת חברות וארגונים בתחומי התעופה, המשפטים, הרגולציה, הפיננסים והכלכלה, יחסי העבודה, וקשרים בינלאומיים.

 

״לדירקטוריון אל על החדש יש אחריות כבדה להשיב את אמון הלקוחות בחברה, ובשיתוף ההנהלה והעובדים, להוציא את החברה מהמשבר בו היא מצויה ולהעלות את אל על  בחזרה למסלול ההמראה. אל על מצויה במשבר מתמשך, שרק החריף והעמיק על רקע מגפת הקורונה.

 

״אל על תחזור לטוס בהיקפים משמעותיים תוך הרחבת הפעילות שלה בקווים הרווחיים למזרח, לצפון אמריקה ואירופה. דירקטוריון אל על צריך לפעול, יחד עם ההנהלה, להוספת יעדים חדשים, הגדלת הפעילות והרחבתה, לאור האפשרויות והפוטנציאל הגדול שנפתח בתחום התעופה לאחר חתימת הסכמי השלום עליהם חתמה מדינת ישראל עם איחוד האמירויות ובחריין״.