בואינג: חיטוי תרמי עשוי להיות יעיל כנגד נגיף הקורונה

החברה בודקת שימוש בחיטוי תרמי בתא הטייס כדי להשמיד את נגיף הקורונה, וטוענת כי חשיפה לטמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס במשך שלוש שעות תשמיד יותר מ-99.99% מהנגיף


14:14 ,16.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בואינג ואוניברסיטת אריזונה השתמשו בטכניקה עתיקת יומין – חיטוי תרמי, במאבק נגד נגיף הקורונה. חוקרים אימתו כי חום על משטחים, ובמיוחד על ציוד הנמצא בתא הטייס שקשה לניקוי, מבטל ביעילות את הנגיף.

 

התוצאות מצביעות על כך שחשיפה לטמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס במשך שלוש שעות תשמיד יותר מ-99.99% מהנגיף, וכן טמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס תוכל להרוג באופן אפקטיבי יותר מ-99.9%.

 

״בטיחות הנוסעים והצוות היא בראש סדר העדיפויות שלנו - המשתרעת מתא הנוסעים לתא הטייס,״ אמר מייק דילניי שמוביל את יוזמת הנסיעות הבטוחות (CTI) של בואינג. ״החיטוי התרמי עשוי לספק כלי יקר ערך נוסף להשמדת נגיף COVID-19 על מרכיבים רגישים שקשה להגיע אליהם, המגנים על טייסים.״

 

בואינג השלימה את הבדיקה כחלק ממאמץ יוזמת הנסיעות הבטוחות, שתפקידה לתמוך בלקוחות ולשפר את בטיחותם ורווחתם של הנוסעים והצוותים במהלך מגפת הקורונה. בדיקה זו נערכה בסביבת מעבדה מוגנת באוניברסיטה, תוך שימוש בחלקים מתא הטייס וב-SARS-CoV-2, הנגיף שגורם ל-COVID-19, בסתיו האחרון.

 

״אנחנו בעצם מבשלים את הנגיף,״ אמר ד״ר צ׳רלס גרבה, מיקרוביולוג מאוניברסיטת אריזונה ומומחה למחלות זיהומיות. ״חיטוי תרמי הוא אחת הדרכים העתיקות ביותר להרוג מיקרואורגניזמים הגורמים למחלות. דרך זו משמשת את המיקרוביולוגים במעבדה שלנו מדי יום.״

 

תא הטייס הוא אחד האזורים המאתגרים ביותר לחיטוי באמצעות חומרי חיטוי כימיים מסורתיים. באזורים עם ציוד אלקטרוני רגיש, לחום קיימת יכולת לחטא ללא השפעות שליליות של חומרי ניקוי. תא הטייס מתוכנן לעמוד בטמפרטורות של עד 160 מעלות פרנהייט (כ-70 מעלות צלזיוס), מה שהופך חיטוי תרמי לשיטת חיטוי בטוחה, מעשית ויעילה.

 

מכיוון שקיימים שיבושים בשגרת הטיסות הנובעים באופן טבעי ממגפת הקורונה העולמית, בואינג ואוניברסיטת אריזונה ממשיכים לבדוק שיטות ניקוי מומלצות במעבדה נגד SARS-CoV-2 ונגד וירוסים דומים אחרים כדי לאמת עוד יותר את יעילותם.