טייסי אל על: החברה מנסה להפיל את האחריות לתוצאות על הטייסים

ועד הטייסים הגיב לפרסומים לפיהם עיצומי הטייסים פגעו בתוצאות הכספיות ואמר: להנהלה יש זמן והיא ממשיכה בחכירת המטוסים המיותרת


14:58 ,29.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

טייסי אל על הגיבו לדבריו של מנכ"ל חברת אל על, דוד מימון, שהתייחס לתוצאות הכספיות של החברה לרבעון הראשון של השנה וטען כי הוצאות החברה גדלו "בשל שיבושים באיוש הטיסות".

 

ועד טייסי אל על הזדרז להגיב על הטענות שמנכ"ל החברה השמיע כלפיו וציין כי "הפלת האחריות על טייסי החברה היא הדרך הרגילה בה מתנערת ההנהלה מאחריותה לניהול ולמצב. ניהול שגוי של הנהלת אל על, בעיקר בתכנון הטיסות והצבת הצוותים, תוך התעלמות ממגבלות שהכניסה ההנהלה בעצמה להסכמי העבודה, תרמו להפסדים.

 

"החלטה מודעת לחכור מטוסים, תוך פגיעה בנוסעים, והתעלמות ההנהלה מהצעות רבות לתיקון ההסכם שאינו מתאים, גרמו לעלויות של עשרות מיליוני דולרים מיותרים ולירידה ברווחי החברה. כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך. ברור שסיום החכירות ייטיב כלכלית עם החברה ובוודאי שייטיב עם הנוסעים. צר לנו שלמרות הניסיונות לקדם פתרונות, להנהלה יש זמן, והיא ממשיכה בחכירת המטוסים המיותרת, תוך ניסיון להפיל את האחריות לתוצאות על טייסי החברה".

 

נזכיר כי מהדוחות הכספיים עולה כי הכנסות אל על הסתכמו ב-395 מיליון דולר לעומת 419.8 מיליון דולר ברבעון קודם אשתקד, ואילו ההפסד הנקי הסתכם ב-21.4 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של16  מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.