טיסת בכורה מוצלחת לבואינג 747-8 אינטרקונטיננטל

טיסת הבכורה פותחת את תוכנית טיסות המבחן בת למעלה מ-600 שעות טיסה למטוס החדש. המטוס מקנה חסכון של 16% בדלק קיטון של 16% בפליטת פחמן לנוסע וקיטון של 30% בשיעור הרעש


00:00 ,22.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מטוס הבואינג 747-8 אינטרקונטיננטל (בתצורת נוסעים) החל אתמול בהצלחה את תוכנית טיסות המבחן שלו, כשהמריא משדה התעופה פיין פילד שבאוורט וושינגטון לקול תרועות אלפי עובדים, לקוחות, ספקים ומנהיגי הקהילה. המטוס נחת 4 שעות ו-25 דקות לאחר מכן בשדה התעופה של בואינג בסיאטל. מבואינג נמסר כי, טיסת הבכורה של מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל מציינת את תחילת תוכנית טיסות המבחן שתסתיים ברבעון הרביעי של השנה.

עוד נמסר כי, הטייס הראשי מארק פוירשטיין וטייס המשנה פול סטמנר המריאו במטוס החדש במשפחת ה-747 בשעה 9:59 בבוקר ונחתו בשעה 14:24 אחה"צ, זמן מקומי. פוירשטיין אמר כי "זוהי זכות להטיס מטוס כה נהדר בטיסת הבכורה שלו וזהו כבוד גדול".

טיסת הבכורה פותחת את תוכנית טיסות המבחן בת למעלה מ-600 שעות טיסה למטוס ה-747-8 קונטיננטל החדש. המטוס טס במסלול מעל למזרח מדינת וושינגטון ועבר ניסויי ביצועים. המטוס הגיע לגובה שיוט של 19 אלף רגל (5,791 מטרים) ומהירות של עד 250 קשר או כ-288 מייל לשעה (463 קילומטרים לשעה).

אליזבת' לונד, סגנית נשיא ומנכ"ל תוכנית 747 בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, אמרה כי "זהו יום גדול לצוות ה-747-8 ולחברת בואינג". לונד הודתה לכל המעורבים בתכנון ובבניית המטוס- המהנדסים, עובדי הייצור והספקים החיצוניים, שעבדו ללא לאות.

עוד ציינו כי, למטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל תהיה העלות הנמוכה ביותר ביחס מושב/מייל מכל מטוסי הנוסעים הגדולים והיא נמוכה ב-12% אף מקודמו, מטוס הבואינג 747-400. המטוס מקנה חסכון של 16% בדלק, קיטון של 16% בפליטת פחמן לנוסע וקיטון של 30% בשיעור הרעש בהשוואה ל-747-400. תכנון הפנים של המטוס נסמך על זה של ה-787 דרימליינר וכולל ארכיטקטורה מעוגלת המקנה אווירת נוחות ומגדילה את המרחב האישי של הנוסע.

חברת התעופה קוריאן אייר, וכן חברת לופטהנזה הזמינו 33 מטוסי 747-8 אינטרקונטיננטל. המטוס הראשון מתוכנן להימסר ברבעון הרביעי של השנה. אייר צ'יינה גם היא מבקשת להזמין חמישה מטוסי 747-8 אינטרקונטיננטל בכפוף לאישור הממשלה הסינית.

עוד הדגישו בבואינג כי, המטוס צבוע בצבעי אדום-כתום של זריחה. עיצוב זה יעטר את מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל הראשון באופן בלעדי, במעבר עיצובי חד מהכחול הסטנדרטי של בואינג. בואינג בחרה בצבעים המיוחדים כהוקרה ללקוחותיה הרבים אשר בתרבותם צבעים אלו מסמלים שגשוג ומזל טוב.