עמיטל מפתחת ממשקים ישירים מול ק.א.ל

לדברי החברה, המודעות לממשקים עלתה לאחרונה לאחר שרבות מהן הודיעו על חיוב של כעשרה דולרים בגין כל שטר מטען פנימי הנדרש לשידור למכס האירופאי. הפיתוח יושלם תוך חודשיים


00:00 ,17.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עמיטל התחילה בפיתוח של ממשקים ישירים מול חברת ק.א.ל. הפיתוח יהיה מוכן תוך חודשיים ויצטרף לממשקים שקיימים היום לעמיטל מול כל חברות התעופה.

מעמיטל נמסר כי, המודעות לממשקים מול חברות תעופה עלתה מאוד לאחרונה, לאחר שחברות תעופה רבות הודיעה על חיוב של כעשרה דולרים בגין כל שטר מטען פנימי הנדרש לשידור למכס האירופאי. היטל זה קיים כבר שנים רבות עבור שטרי מטען פנימיים בייצוא לארה"ב.

עוד נמסר כי, חברת עמיטל חתמה בשנת 2007 על הסכם לייצג בישראל את חברת Traxon. באמצעות חברת Traxon ניתן להעביר לרוב חברות התעופה בעולם ממשקים. הייחודיות בעבודה מול Traxon היא בכך שלרוב המוחלט של חברות התעופה הממשקים מבוצעים ללא עלות פר מסר.

חברת Traxon, שמשרדיה הראשיים נמצאים בפרנקפורט גרמניה, הוקמה בשנת 1991 כשיתוף פעולה של חברות לופטהנזה ואייר פרנס במטרה לספק שירותי מידע על מטענים. בעמיטל מדגישים כי, כיום ניתן באמצעות מערכות Traxon להתחבר לרוב חברות התעופה בעולם. בשנת 2010 עברו באמצעות המתג של Traxon מעל למאה מיליון הודעות, רובן בין משלחי מטען וחברות תעופה.

כאמור, המודעות לממשקים מול חברות התעופה עלתה לאחרונה בגלל החיסכון הכספי הנובע משידור של שטרי מטען פנימיים אולם לממשקים יש יתרונות נוספים. בעמיטל מציינים כי, הממשק בין משלחי המטען לחברות התעופה כדאי לשני הצדדים. חברות התעופה מקבלות באופן אלקטרוני את שטר המטען וחוסכות הקלדה וטעויות. משלחי המטען מקבלים סטטוסים על משלוחים הנדרשים להם למעקב אחר המשלוחים

מנכ"ל עמיטל, עדו אמתי, מוסר כי ההחלטה על פיתוח ישיר של הממשקים מול ק.א.ל נבעה מהרצון להגיע לממשק איכותי ללא עלות פר מסר. "מול אל על יש לנו ממשקים ישירות כבר שנים רבות ושיתוף פעולה מצוין בתחומים רבים. אנחנו מקווים לשחזר זאת גם מול ק.א.ל ובכך לאפשר ללקוחותינו ממשק עשיר יותר (אשר יכלול גם שידור של שטרי מטען ישירים וקליטת סטטוסים) ובעלות הנמוכה ביותר".