ישראייר וארקיע: הסכמים חדשים לשיפור תנאי הטייסים

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ומנכ"ל ישראייר אורי סירקיס חתמו על הסכם שיבטיח בין היתר תוספות שכר של כ-22% לטייסי החברה והטבות נוספות


11:17 ,09.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הסתדרות עובדי התחבורה בראשות אבי אדרי והנהלת החברות ישראייר וארקיע חתמו על הסכמים חדשים לשיפור תנאי העסקת טייסי החברות.

 

ההסכם שנחתם בין אדרי לבין מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס יחול על כ-50 טייסי החברה למשך חמש שנים. בין היתר, ההסכם כולל תוספות שכר של כ-22%. לצד זאת הוא כולל שיפור והסדרת אורחות החיים של הטייסים והתאמתן לתקנות הטיס החדשות שייכנסו לתוקף במאי 2018. כחלק מכך נקבע מנגנון המאפשר לטייסי החברה לבצע את עבודתם לצד שמירה על איכות חיי הפרט והמשפחה.

 

בנוסף לכך כולל ההסכם מתן ביטוח בריאות פרטי לעובדים ושיפור בתשלומי האש"ל. ההסכם כולל גם הסדרת נושא גיל העסקת טייסי החברה בגילאי 65-67, וקביעת מנגנון ותק שמחד מעודד את החברה להגדיל באופן משמעותי את כמות מטוסיה ומאידך מעודד את הטייסים לקריירה ארוכת טווח בחברה.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "מדובר בהסכם מצוין המשפר משמעותית את תנאי שכרם והעסקתם של טייסי החברה. שמחתי לגלות ועד עובדים והנהלה שיודעים לדבר ביניהם ולהגיע להסכמות המחזקות את החברה ועובדיה. כן ירבו".

 

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס: "בתום תשעה חודשים אינטנסיביים של מו"מ פורה וענייני אני שמח על כך שהגענו להסכמות. יחד נמשיך בקצב הצמיחה המואץ שהשגנו בשנים האחרונות כשמטרתנו היא להתברג בין חמש החברות המובילות בנמל התעופה בן גוריון".

 

ההסכם שנחתם בין אדרי להנהלת ארקיע מביא לכדי סיום את סכסוך  העבודה שהוכרז בחברה בדצמבר 2016, והוא חל על כ-60 טייסים למשך שנתיים.

 

ההסכם יאפשר את המשך קידומם המקצועי של טייסי החברה על ידי הבטחת יציאתם לקורסי קברניטאות ופתיחת שלושה קורסי קברניטאות במהלך השנה הקרובה. לצורך כך סוכם על מנגנון מעקב מקצועי משותף להנהלת החברה ולוועד הטייסים.

 

בנוסף לכך הוסכם שלא תיעשה קליטה ישירה של טייסים מחוץ לחברה לתפקידי קברניטים, עד שלכל טייסי החברה המתאימים תינתן הזדמנות לצאת לקורס קברניטאות.

 

טייסי החברה בכל הציים, לרבות טייסים חדשים, יהיו זכאים לרשת ביטחון תעסוקתית בהיקף של 50% משרה מוגדרת בשנה הראשונה, ולאחר מכן בהיקף של משרה מוגדרת מלאה.

 

משמעותן של סעיפים והסכמות אלו היא הבטחה להמשך קידומם המקצועי של הטייסים, וכפועל יוצא מכך גם קידום יכולת השתכרותם.

 

המו"מ לחתימת ההסכמים לווה על ידי ממונה חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה עו"ד קרנית שפר-לידור.