לופטהנזה חזרה להרוויח – 259 מיליון אירו ברבעון השני

הכנסות החברה ברבעון השני עלו ב-164% בהשוואה לרבעון המקביל שנה שעברה, ב-8.5 מיליארד אירו. מדווחת על פעילות מטענים חזקה ורווח של 482 מיליון אירו. מנכ״ל קבוצת לופטהנזה: חצי שנה מאתגרת עבור הלקוחות והעובדים


10:17 ,09.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת לופטהנזה רשמה את הרווח הנקי הראשון שלה מאז תחילת מגיפת הקורונה, בין היתר הודות לפעילות המטענים החזקה של החברה. חברת התעופה הגרמנית רשמה רווח תפעולי של 393 מיליון אירו ורווח נקי של 259 מיליון אירו ברבעון השני של 2022 (אפריל עד יוני). החברה צופה כי הביקוש לכרטיסי טיסה ימשיך להיות גבוה גם בשאר חודשי השנה.

 

הכנסות החברה ברבעון השני עלו ב-164% בהשוואה לרבעון המקביל שנה שעברה, ב-8.5 מיליארד אירו.

 

קרסטן ספור, מנכ״ל לופטהנזה, אמר כי: ״זו תוצאה חזקה לאחר חצי שנה שהייתה מאתגרת עבור האורחים שלנו אבל גם עבור העובדים שלנו. עם זאת, אנו אופטימיים לגבי העתיד״.

 

ספור הצביע על מחסור בכוח אדם בתעשייה, סגירות ״בלתי צפויות״ במרחב האווירי עקב המלחמה באוקראינה וצווארי בקבוק ״חסרי תקדים״ באספקת מטוסים כגורמים מאחורי ההפרעה, אך התעקש שהמצב ״התייצב״ בשדות התעופה המרכזיים של הקבוצה בגרמניה.

 

לופטהנזה קרגו ביצעה רמות שיא במהלך הרבעון, והרוויחה 482 מיליון אירו (עלייה מ-326 מיליון אירו ב-2021) עקב שיבושים בשרשרת האספקה הימית ומחסור בקיבולת בהובלה ימית.

 

החברה העניקה שירות ל-29.2 מיליון נוסעים ברבעון השני של השנה – 74% מהרמות שלפני מגיפת הקורונה.

 

החברה הודיעה כי בכוונתה לגייס עובדים חדשים והיא מתכננת לגייס כ-5,000 עובדים. כמו כן, החברה הצליחה למנוע שביתות צוותי קרקע על ידי הגעה לעסקת שכר, אך הטייסים הצביעו בעד שביתה.