סוכני המכס והמשלחים לסוויס וורלד קרגו: תודה על ההפחתה, הקפיאו את עליית המחירים

בעקבות הפרסום אתמול ב"PORT2PORT" פנה שוב ארגון הגג לחברת התעופה: "התחזקות שער הדולר לעומת השקל מצביעה שאין שחיקה בהכנסות"


00:00 ,23.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור הפרסום אתמול (ד') ב"PORT2PORT", על כך שחברת התעופה סוויס וורלד קרגו ישראל תמתן את העלייה בדמי פקודות המסירה בהובלה האווירית, שלח היום (ה') יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אמיר שני מכתב נוסף, ובו קרא לחברה לבחון שוב את עמדתה.

כתב שני: "למדנו מהעיתונות על החלטתכם למתן את העלייה ולהעלות את דמי פקודת המסירה 'רק ב-5 דולר'. ברצוני להביע את הערכת הענף על העובדה, כי בהמשך למכתבכם שבנדון, ומההתנגדות הגורפת, העולה מריבוי הפניות של סוכני המטען בעקבותיו, ראיתם לנכון לבחון שוב את החלטתכם.

"יחד עם זאת, מצאתי לנכון להדגיש את העובדה, כי בתקופה קשה זו, בה יבואנים ויצואנים עושים כמיטב הבנתם, יכולתם, משאביהם הכספיים, הניסיון והיצירתיות, על מנת לשמר את עסקיהם להמשיך לייבא חומרי גלם לייצר ולייצא, כדי לשמר את הפעילות במשק, כך גם אתם, כנציגי חברת התעופה מהמובילות ומהיעילות בעולם, תוכלו להתקיים מבלי להעלות את דמי פקודת המסירה".

הוסיף שני במכתב: "קהיליית חברות השילוח בישראל ולקוחותיה אינם מבינים כיצד מצאתם לנכון להעלות את מחירי התשומות ללא כל סיבה, וזאת למרות עליית שער הדולר, ממנו נהנות חברות התעופה. עליית שער הדולר בלבד תרמה, ללא ספק, להגדלת הכנסותיכם באופן משמעותי. התחזקות שער הדולר מול השקל במהלך הרבעונים הראשון והשני של 2012 היתה מעבר ל–5%, עובדה המצביעה שאין כל שחיקה ממשיתבהכנסות, אלא להיפך.

"אני מצפה שכל שיקול או דיון על עלית מחירים יידחה למחצית שנת 2013. בכך תתרמו לכלכלת המדינה, לשמה הטוב ולמסורת הטובה של חברת סוויס".

בתגובה מסר מנהל המכירות של סוויס וורלד קרגו ישראל אלי גרוס: "כל המשלחים קיבלו הודעה מוקדמת אתמול על הפחתת העלייה במחיר. מדובר בעלייה קטנה, שנבעה מכורח המציאות. נכון לרגע זה, אנו לא משנים את החלטתנו".