רבעון שני מוצלח לחברת ישראייר

חברת התעופה ישראייר מדווחת על שיפור של 45% ב- EBITDA, שיפור של 45% במחזור המכירה וגידול של 62% בכמות הנוסעים


10:38 ,29.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה ישראייר מדווחת על רבעון שני מוצלח שהביא לדרוגה כחברת התעופה הישראלית השניה בגודלה לאחר אלעל.

 

ברבעון זה, היקף הטסים בישראיר לפי דוחות נתב"ג גדל ברבעון השני ב- 62% והסתכם לכ- 174 אלף נוסעים לעומת כ- 107 אלף נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד. ובנוסף הוטסו כ- 54 אלף נוסעים שרכשו מוצרי תיירות בטיסות שתופעלו בקוד הפעלה זר.

 

עוד עולה כי ברבעון השני של 2017 גדל מחזור המכירות של הקבוצה ב- 45% והסתכם ב-116 מיליון דולר לעומת 80 מליון דולר אשתקד.

 

ובנוסף, הרווח התפעולי (לפני הכנסות/הוצאות אחרות) ברבעון זה גדל ב– 170% והסתכם ב2.7 מיליון דולר לעומת 1 מיליון דולר אשתקד. ה-EBITDA של הקבוצה גדלה ב- 54% ברבעון השני ועמדה על 5.1 מיליון דולר לעומת 3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הנקי ברבעון מהפעילות השוטפת של הקבוצה השתפר בכ- 1.3 מיליון דולר לעומת אשתקד – זהה לרווח הנקי מהתקופה המקבילה אשתקד, אולם אז זקפה הקבוצה 0.9 מיליון דולר רווח חד פעמי ממכירת דיזנהאוז תיירות יוצאת.

 

אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר, אמר: "קצב הצמיחה המשמעותי של הקבוצה בכל המדדים התאפשר הודות לדבקות באסטרטגיית חבילות הנופש, הטיולים המאורגנים והתמיכה הבלתי רגילה של כל עובדי החברה להצלחת החברה ועמידה במשימותיה, וזאת על אף היחלשות הדולר, התייקרות הדלק הסילוני וגידול בהוצאות השכר והתפעול".

 

יוני צברי סמנכ"ל הכספים, של ישראייר: "קבוצת ישראייר סיימה את הרבעון עם יתרות מזומנים של כ-9 מליון דולר, כ- 3 מליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאור המשך התחזקות תזרים המזומנים מפעילות השוטפת של הקבוצה.הקבוצה הקטינה בחציון הראשון של שנת 2017 את יתרת חובותיה לבנקים בסכום כולל של כ- 10 מיליון ש"ח ולראשונה סך חובות הקבוצה לבנקים ירדו אל מתחת רף 100 מליון השקלים״.

 

סמנכ״ל הכספים ציין כי השיפור המשמעותי בתוצאות הקבוצה והמעבר לרווחיות בשנתיים האחרונות איפשרה לישראייר להכריז על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסכום כולל של כ- 22 מיליון דולר.