אמיר שני לרספ״ן ולמסופים: פטור מאחסנה בימי העלייה לאוויר של ״שער עולמי״

יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס מבקש פטור מתשלום עבור 6 ימי אחסנה, זאת לאור ההשבתה הצפויה של מערכת המכס הקיימת למשך יומיים לפחות במהלך ינואר. ממן וסוויפורט בתגובה: נבחן את הבקשה


13:54 ,25.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל, מר אמיר שני, פנה אתמול במכתב לרספ״ן ולראשי ממן וסוויספורט בבקשה להעניק פטור מימי אחסון למטעני יבוא במהלך ימי העלאת מערכת ״שער עולמי״ לאוויר. עותקים ממכתבו נשלחו לאוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אבי ארדיטי, ראש מינהל המכס, יוסי בן ישי, מנהל מכס לוד וחברי ארגון התאגידים של סוכני המכס.

 

שני מזכיר במכתבו הממוען לאורון טאוסיג, מנהל מסוף המטענים של ממן, לאורי שוחט, מנכ״ל סוויספורט, ולצביקה שפירא, מנהל האגף לכלכלה וקשרי חוץ ברספ״ן, כי במסגרת המתווה שהגדירה רשות המסים, בכוונתה של האחרונה להשבית בשעות הערב של יום רביעי, ה-10 בינואר 2018, את מערכת המכס הקיימת, ולהעלות בשעות הצהריים של יום ראשון, ה-14 בינואר 2018, את המערכת החדשה לאוויר.

 

שני טוען במכתבו כי הדבר יביא להשבתה מוחלטת של מערכת המכס במדינה ללא היכולת לשחרר טובין בימים חמישי, ה-11 בינואר, ושישי, ה-12 בינואר, ואף ביום ראשון, ה-14 בינואר, עד לשעות אחה״צ. שני מציין כי ״במידה וייווצרו קשיים במהלך העלייה לאוויר, ייתכן כי ביום העלייה לאוויר ומספר ימים לאחר מכן, יחולו עיכובים משמעותיים בשחרור מטענים״.

 

לאור זאת מקדים ומבקש שני כי מערך הנמלים כמו גם המסופים העורפיים יהיו קשובים לנושא, ויאפשרו קבלת פטור גורף מחיוב דמי אחסנה בימים 11, 12, 14, 15, 16 ו-17 בינואר 2017 – סך הכל פטור משישה ימי אחסון.

 

עוד כותב שני כי במהלך הימים שלאחר עליית מערכת שער עולמי לאוויר – במהלך ה-15 עד ה-17 בינואר – ״נוכל, בשיתוף עם מינהל המכס, להעריך את היקף העיכובים שייווצרו ולבחון יחד את הצורך בימי פטור נוספים״.

 

שני מבקש באופן מיוחד מרספ״ן כי תפעל תיאום מול הגורמים הרגולטוריים על מנת שבעלי המטענים לא ישלמו דמי אחסנה במהלך ימי עליית המערכת לאוויר. שני מציין כי ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל ישמח לסייע בנושא.

 

 

סוויספורט: : על המדינה להיות הראשונה להקל, ממן: בוחנים את הנושא

 

אורי שוחט, מנכ״ל חברת סוויספורט, מסר בתגובה כי ״אכן התקבלה בקשה ממר אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים. כפי שאמרתי לאמיר, על מדינת ישראל, כגורם היוזם של המערכת, להיות הראשונה לפעול להקלה על היבואנים באמצעים הרבים העומדים לרשותה. עם זאת, בקשת הארגון תיבחן, והחלטה תתקבל בהתאם לעלויות בפועל שיושתו על הארגון בתקופה זאת״.

 

 

מחברת ממן נמסר כי ״הנהלת ממן יחד עם אמיר שני לומדת את הנושא ובוחנת את השלכותיו״.

 

 

משרד התחבורה (רספ״ן): באפשרותכם להפנות את בקשתכם ישירות לחברות הנמל

 

״לצערנו, צו הפיקוח החל על חברות הנמל קובע מחיר מירבי לשירותי האחסנה ואין באפשרותנו לחייב את הנמלים לתת הנחה מעבר לימי הפטור.

 

״באפשרותכם להפנות את בקשתכם ישירות לחברות הנמל.

 

״עם זאת מינהל הספנות יפנו לגורמים המעורבים בהליך עליית מערכת שער עולמי, כדי לוודא ׳עלייה לאוויר׳ של המערכת בצורה יעילה וחלקה ככל הניתן.״