רש"ת: עלייה חדה של 25% בתנועת הנוסעים באפריל בנתב"ג

עד סוף חודש אפריל יעברו בנתב"ג למעלה מ-1.72 מיליון נוסעים. החברות שהובילו את הגידול בתנועת הנוסעים הן ישראייר, אל על, וויז אייר וטורקיש אייר. עשר חברות תעופה נוספות יחלו לפעול השנה בנתב"ג


10:53 ,25.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות שדות התעופה מדווחת היום כי תנועת הנוסעים במהלך חודש אפריל עלתה בכ-25% לעומת אפריל אשתקד והיא מכה את כל התחזיות. מרש"ת נמסר כי חודש אפריל מסתכם עם העלייה החדה ביותר בתנועת הנוסעים בנתב"ג עם למעלה מ-1.72 מיליון נוסעים.

 

עוד נמסר מרש"ת כי היעדים המובילים מבחינת כמות הנוסעים הטסים אליהם הם טורקיה, קפריסין, צרפת, יוון וגרמניה. מיקומה של קפריסין במקום השני ברשימת היעדים שהובילו את הגידול (נזכיר כי טורקיה הינה יעד קונקשיין בעיקר) מעיד על כך כי קפריסין הפכה יעד נופש אטרקטיבי לנוסעים.

 

חברת התעופה אשר מובילה את תנועת הנוסעים באפריל בנתב"ג הינה אל על, אחריה טורקיש אייר, ולאחריהן חברת הלואו-קוסט איזי ג'ט, ישראייר וחברת אירופלוט שהפכה את מוסקבה ליעד קונקשיין אטרקטיבי. החברות שהביאו  את הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג הן: ישראייר, אל על, Wiz Air וטורקיש.

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ציין כי: "הוזלת מחירי הטיסות לצרכן ומהפכת השמיים הפתוחים גורמים לגידול דרמטי בתנועת הנוסעים בנתב"ג. הסכם השמיים הפתוחים הינו המהפכה הצרכנית הגדולה בישראל בחמש שנים האחרונות. אנו נחוש להמשיך ולחתום על הסכמים ולהביא לישראל חברות תעופה נוספות אשר יוזילו את מחירי הטיסות לצרכנים המקומיים ולתיירים".

 

מרש"ת נמסר עוד כי החל מהשבוע תחל לפעול בישראל חברת התעופה אוראל איירליינס אשר תפעיל ארבע טיסות שבועיות בין זוקובסקי שליד מוסקבה (40 ק"מ) לנמל התעופה בן גוריון. צי החברה מונה 34 מטוסים. לישראל תטוס החברה עם שני סוגי מטוסים: מטוס איירבוס מדגם 320 עם 160 מושבים ומטוס איירבוס מדגם 321 עם 220 מושבים.

 

בנמל התעופה בן גוריון פועלות כיום מעל 139 חברות תעופה ליעדים בינלאומיים ועשר חברות תעופה חדשות תתווספנה השנה לפעילות בנתב"ג.