שר התחבורה אישר: תקציב הפיתוח של רש״ת - 5.9 מיליארד שקל

רשות שדות התעופה תשקיע 2.2 מיליארד שקל בהרחבת טרמינל 3, בניית זרוע חמישית ותשתיות. מדובר בתקציב פנימי של רשות שדות התעופה. שר התחבורה סמוטריץ׳: לייצר תשתיות מתקדמות שיכילו את הנוסעים שיעברו בשערי נתב״ג


10:09 ,27.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ אישר את תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה בסך 5.9 מיליארד שקל, ותכנית הכוללת 280 פרויקטי תשתיות בטיחות ביטחון ושירות. השנה ייכנס נתב״ג לקטגוריית השדות הגדולים בעולם.

 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳: ״אנחנו נערכים לכך שנמל התעופה בן גוריון יהיה ערוך לקלוט 40 מיליון  נוסעים בשנה. רפורמת ה׳שמיים הפתוחים׳ מוצלחת והביאה עמה תחרות, הורדת מחירים וגדילה משמעותית בטיסות ועל כן אנחנו חייבים לייצר תשתיות מתקדמות שיכילו את הנוסעים שיעברו בשערי נתב״ג. הצעד הבא המתחייב הוא האצת בניית הטרמינל בבן גוריון ופיתוח מיידי של תשתיות קרקעיות והתאמתן״.

 

השר אף ציין כי ״אנו נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת החלטה סופית על מיקום השדה המשלים לנתב״ג ונביא זאת לממשלה בהקדם על מנת לזרז את ההקמה של שדה תעופה בין לאומי נוסף במדינת ישראל״.

 

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר כי היא נמצאת בעיצומם של הליכי תכנון בניית הטרמינל בנתב״ג במגמה להאיץ את סיום התכנון ולצאת למכרז לביצוע.

 

תקציב הפיתוח שאושר מתקציבה הפנימי של רשות שדות התעופה יעמוד כאמור על 5.9 מיליארד שקל מתקציבה הפנימי של רשות שדות התעופה.

 

הפרויקטים הכלולים בתקציב הפיתוח: הגדלת המבנה היבשתי של טרמינל 3, זרוע חמישית ותשתיות תומכות - 2.2 מיליארד שקל, מערכות בידוק טכנולוגיות - 0.6 מיליארד שקל, השלמת טרמינל 1 לגידול בתנועת הנוסעים - 0.18 מיליארד שקל, החלפת מערכות  בטיחות מכ״ם וניווט - 0.26 מיליארד שקל, רחבות חנייה למטוסים בנתב״ג - 0.4 מיליארד שקל, מרכז אנרגיה - 0.15 מיליארד שקל, חניונים בנתב״ג - 0.12 מיליארד שקל, מפעלי מזון - 0.1 מיליארד שקל,  תכנית ERP - 0.15 (מחשוב) מיליארד שקל, קליטת הפעילות הפנים ארצית משדה דב לחיפה - 0.13 מיליארד שקל, ופרויקטים נוספים בהיקף כולל של כ-1.6 מיליארד בתחומי הביטחון, הבטיחות, השרות והתפעול והגדלת הקיבולת בכלל מתקני הרשות לגידול בתנועת הנוסעים.

 

עוד נמסר כי הרחבת טרמינל 3 בנתב״ג תיעשה ב-58,000 מ״ר נוספים במבנה של ארבע קומות, הוספת מערכת HBS חדשה, הוספת מערכת מיון חדשה נפרדת, הוספת 86 דלפקי צ׳ק אין נוספים, הרחבת הדיוטי פרי הקיים, הוספת 4 מסועים לכבודת נוסעים נכנסים, הרחבת  אולם ביקורת גבולות ומתחם הבידוק לכבודת היד ובניית הזרוע החמישית בנתב״ג, הרחבת מערך החניונים, תכנון מחלף חב״ד, ותכנון הקמת יב״ר (יחידת בקרת מטוסים מרכזית). נציין כי

הרחבת המבנה הקרקעי של  טרמינל 3 כמו גם בניית הזרוע החמישית הן חלק מתכנית התמ״א  המקורית של נתב״ג.