200 אוטובוסים של החברות הפרטיות יפגין נגד ייקור תעריף ביטוח חובה

היום, יום ראשון 29/6/03 תיערך פגישה גורלית של נציגי חברות האוטובוסים הפרטיות, המאורגנים במסגרת מועצת המובילים והמסיעים בישראל, עם השר מאיר שיטרית והממונה על שוק ההון והביטוח אייל בן שלוש, לדון בהתייקרות הקיצונית של תעריף ביטוח חובה לאוטובוסים. אל הפגישה י


00:00 ,29.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מחר, יום שני 30/6, תעלה לירושלים שיירה גדולה של אוטובוסים כמחאה על ייקור תעריפי הביטוח. ההפגנה תתקיים בקרית הממשלה החל ב- 9:30 בבוקר.

היום, יום ראשון 29/6/03 תיערך פגישה גורלית של נציגי חברות האוטובוסים הפרטיות, המאורגנים במסגרת מועצת המובילים והמסיעים בישראל, עם השר מאיר שיטרית והממונה על שוק ההון והביטוח אייל בן שלוש, לדון בהתייקרות הקיצונית של תעריף ביטוח חובה לאוטובוסים. אל הפגישה יצטרפו גם ראשי קואופרטיב אגד.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אומר, כי התעריפים של ביטוחי חובה לאוטובוסים יצאו מכלל שליטה. בתקופה של שנתיים קפצו המחירים במאה אחוז ויותר, מסכום של כ- 7,000 ש"ח בממוצע לסכום של כ- 22,000 ש"ח בממוצע.

בן הרוש אומר, כי מדובר בטרוף מערכות. מי שמרשה לעצמו במשרד הממונה על הביטוח, לחתום ולאשר לחברות הביטוח לגבות סכומים אלה, מנותק מהמציאות ואינו מכיר את מצב חברות ההסעה הנמצא כבר שנתיים ימים באפס תעסוקה ובהפסדים כבדים.

במשרד המפקח על הביטוח מתפארים ומעלים על נס את מעורבותם בהורדה של ביטוחי החובה של הרכב פרטי עד כדי עשרה אחוזים, ולעומת זאת הם מסכימים עם מה שמכונה "שוד לאור היום" של חברות האוטובוסים הפרטיות.

בכינוס חירום שנערך לאחרונה הודיעו מנהלי חברות האוטובוסים הפרטיות, כי אין להם מהיכן להביא את הכסף לתשלום הביטוח, ואם הממשלה לא תפעל למיתון תעריפי החובה, יאלצו כולם להעמיד את האוטובוסים ליד משרדי הממשלה.