גבי בן הרוש: "הגענו למסקנה שלא נוכל להשתמש במתקן השיקוף שהותקן באשדוד"

ב- 10 באוגוסט 2003 שלח יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מר גבי בן הרוש, מכתב למר איתן רוב – מנהל אגף המכס. במכתבו מציין מר בן הרוש כי לאחר בדיקת סוגיית מיתקני השיקוף למכולות בנמלים, הגיע מועצת המובילים למסקנה כי לא יוכלו להשתמש במיתקן שהותקן בנמל אשדוד. בן ה


00:00 ,13.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ב- 10 באוגוסט 2003 שלח יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מר גבי בן הרוש, מכתב למר איתן רוב – מנהל אגף המכס. במכתבו מציין מר בן הרוש כי לאחר בדיקת סוגיית מיתקני השיקוף למכולות בנמלים, הגיע מועצת המובילים למסקנה כי לא יוכלו להשתמש במיתקן שהותקן בנמל אשדוד. בן הרוש ציין כי כך גם נאמר בעת הפגישה שהתקיימה עם מנהל המכס.

" המיתקן נמצא מחוץ לשטח הנמל ומחייב את נהג המשאית לעבור שוב בדיקות, תורים, טיפול במטען, לאחר שכבר עבר זאת בתוך הנמל. המיתקן גדול, מסורבל וסריקתו איטית דבר שיגזול זמן רב מהמשאית הממתינה ", כתב בן הרוש.

עוד נכתב כי למרות עמדתה הברורה של מועצת המובילים, אגף המכס עומד לחזור על הטעות שנעשתה בנמל אשדוד ובכוונתו להעמיד מתקן דומה מחוץ לנמל חיפה. לדעת של בן הרוש, זו תהיה טעות חמורה לפעול בניגוד לעמדתם של המשתמשים במתקן ולא להטות אוזן לגורמים המקצועיים שעצתם תמיד תהיה יותר נבונה ומעשית "מאלה של אנשי השיווק ובעלי העניין", לדבריו.

" הצבת מתקן מחוץ לנמל חיפה על פי המודל של אשדוד תהיה מעשה התגרות בצבור המשתמשים בשירותי הנמל ותגרור אחריה הוצאות גבוהות ומיותרות. לעומת כל זאת מתבר כי קיים מתקן נייד אשר עושה את אותה הפעולה בתוך מתקני הנמל שמחירו נמוך בהרבה מדוע לא תרכשו אותו? ", הוסיף.

את מכתבו סיים מר בן הרוש בבקשה כי מר רוב והנהלת המכס יקיימו דיון חוזר בנושא השיקוף, הפעם עם כל הגורמים המהווים את "שרשרת האספקה".


עד סמוך לפרסום מאמר זה, לא נתקבלה תגובה מאגף המכס.