בעיריית אשדוד מחלקים "דוחות חניה סיטונאים"

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים העירייה, שהקימה מגרש חניה למשאיות במקום מרוחק, שממנו ואליו אין תחבורה ציבורית, מנצלת את המצב


00:00 ,18.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש פנה במכתב חריף למנכ"ל החברה הכלכלית אשדוד במחאה על חניון משאיות שהוקם בעיר, ללא שלנהגים תהיה אפשרות להגיע אליו וממנו בתום יום העבודה.

בנוסף, לדברי בן הרוש, בשל העובדה שהמגרש, שהוקם על פני 40 דונם ופעיל החל מ-1בנובמבר במקום מרוחק באזור התעשייה, לוקחים נהגים את המשאיות לביתם בסיום יום העבודה, כשעיריית אשדוד מיהרה לנצל את המצב ולהוציא לרחובות פקחים, שמחלקים "דוחות חניה סיטונאים", לשון המכתב.

כתב בן הרוש ליהודה אבידן: "יוזמת אשדוד להקים חניון מתקבלת בברכה על ידי מועצת המובילים. התרעתי בפניך כי ללא הסעות (שאטל) המגרש נותן בקושי חצי פתרון, שכן מדובר בנהגים שמגיעים בשעות לא שגרתיות וגרים באזורים מרוחקים.

"על פי הדרישות של המפקח על התעבורה, קיימת חובה לדאוג לאמצעי הסעה, לא כל שכן כשמדובר באזור שאין בו פתרון סביר של שירותי תחבורה ציבורית".

בשיחה עם "PORT2PORT" הרחיב בן הרוש: "יש באזור מאות משאיות. אני מנהל כבר שנתיים משא ומתן עם העירייה. הנהגים לא יכולים להגיע לשם, כי זה חור. הם יוצאים מהבית בארבע לפנות בוקר ולא רוצים ללכת ברגל קילומטרים. הם עשו חצי הריון".

לדבריו, הוא ביקש מהנהגים להעביר אליו את כל דוחות החניה שקיבלו והעניין יטופל במסגרת מועצת המובילים.

העתקים מהמכתב נשלחו למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ולבעלי תפקידים בעיריית אשדוד.

דובר עיריית אשדוד אדי בן חמו מסר בתגובה: "חניון המשאיות שהקימה ומפעילה החברה לפיתוח אשדוד (חפ"א), הינו הגדול והמשוכלל בישראל. כל תהליך הקמתו נעשה תוך שיתוף הגורמים הרלוונטיים. החניון זכה לברכתם של החברות ובעלי המשאיות ואף סוכמו איתם שורה של דברים ובהם 'שאטלים', שיסיעו את הנהגים מהחניון לעיר וחזרה, אלא שעד כה לא נרשם איש ל'שאטלים' הללו. השקת החניון נעשתה לפני למעלה משלושה חודשים, לתקופת הרצה, על מנת לאפשר לכל בעלי העניין להתארגן בהתאם. בכל התקופה הזו קיימנו קמפיין הסברה מושקע ולא נרשמו דוחות. החניית משאיות בשטחי המגורים בעיר אסורה על פי חוק העזר העירוני, כך שהאכיפה ורישום דוחות החניה נעשה בהתאם לחוק. לסיכום, בעולם המקדם ערכי סביבה ושמירה על איכות החיים, חניון המשאיות הוא ברכה של ממש לעיר ולתושביה. אנו משוכנעים שזו ברכה גם לנהגי המשאיות והם מוזמנים בכל עת להתארגן מול חפ"א לביצוע ה'שאטלים' הנ"ל".