גבי בן הרוש: אעתור לבג"ץ נגד העלאת הבלו על הסולר ב-2012

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים שוקל לעתור לבג"ץ נגד העלאת הבלו על הסולר ב-20 אגורות ב-2012, אך מניעה מהעלאה במס על הבנזין. התאחדות התעשיינים כבר הצטרפה למאבק ובן הרוש מתכוון לפנות גם ללשכות המסחר


00:00 ,12.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים שוקלת לעתור לבג"ץ כנגד ההחלטה של משרד האוצר להוסיף בינואר 2012 20 אגורות לבלו על הסולר, אך למנוע את העלאת הבלו על הבנזין בשיעור דומה. זאת לצד דחיית הרפורמה במס על החברות שהיה צריך לתת למובילים הנחה של 1% על הס, בכדי לממן את ההנחה בבנזין. למאבק המשפטי שבראשיתו עומד גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מצטרפת גם התאחדות התעשיינים.

לאחר שבן הרוש פנה לנשיא ההתאחדות, שרגא ברוש, בבקשה להצטרף אליו ולהגיש ביחד עם מועצת המובילים את העתירה לבג"צ, הודיע לו ברוש כי הוא מצטרף למאבק הצודק. כך סיפר היום בן הרוש למערכת port2port.

"פניתי לשרגא ברוש כי התאחדות התעשיינים לא יכולה להישאר אדישה בזמן שיבואנים ויצואנים פונים אלינו כי הם נפגעים גם כן מעלויות הסולר. העלאת הבלו על הסולר והימנעות העלאת המס על הבנזין זה תרגיל פופוליסטי. הממשלה זורה חול בעייני הציבור, הרי כשהסולר מתייקר גם מוצרי הצריכה וגם התחבורה הציבורית מתייקרים. אנחנו חייבים לגלגל את העלויות האלה". אומר בן הרוש.

לדבריו, מדובר פה באפליה ולכן הוא ביקש ייעוץ משפטי שבעקבותיו בכוונתו לעתור לבג"ץ. בינתיים, פנה בן הרוש לפני כשבועיים, במכתב לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה לתושבה בנושא. לדבריו, בתום 21 יום אם לא יקבל תשובה הולמת, על פי החוק, לאחר שמיצה את כל התהליכים, הוא רשאי לפנות לבג"ץ.

הוא הוסיף עוד כי, אם שר האוצר יבקש לקבוע עימו פגישה ולדון בעניין, הוא יענה לכך וכן יאפשר להתאחדות התעשיינים להצטרף, באם ירצו בכך. כמו כן, מתכוון בן הרוש לפנות בקרוב ללשכות המסחר בצפון ובת"א ולבקש גם מהן להצטרף למאבקו.