השר כץ לראש הממשלה: בטל את התייקרות מחיר הסולר

שר התחבורה: עלייה במחיר הסולר תוביל לפגיעה קשה בענף ההובלה ולשרשרת של התייקרויות במשק שיפגעו בציבור הצרכנים. אתמול התריע יו"ר מועצת המובילים שבמידה והסולר יתייקר, יצטרפו חברות ההובלה וחברות ההסעה למחאת האוהלים ויתייצבו בשדרות רוטשילד כ-50 טריילרים ואוטובו


00:00 ,01.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, פנה היום בדחיפות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה להורות לשרי האוצר והתשתיות להפחית מיידית את העלאת הבלו על הסולר, בדומה להפחתה שבוצעה היום על מחיר הבנזין.

לדברי השר כץ, הפחתת העלאת הבלו נועדה למנוע התייקרות תעריפים נוספת במשק ופגיעה קשה בפרנסתם של העוסקים בענף ההובלה, ובעיקר בקרב נהגי המשאיות ונהגי המוניות.

כזכור, שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם אתמול על צו להפחתת הבלו המוטל על בנזין בשיעור של כ-30 אגורות, דבר שמנע את התייקרות מחירי הבנזין שהייתה צפויה להיכנס היום לתוקף. אולם, הצו לא חל על הבלו על הסולר, דבר שגרם לעלייה במחירו. זאת לאחר שגם בתחילת השנה נרשמה התייקרות במחירי הסולר בעקבות העלאת הבלו בשיעור של 20 אגורות.

השר כץ ציין כי העלייה במחירי הסולר תגרום לפגיעה קשה בענף ההובלה שכן התייקרות מחיר הסולר תחייב התייקרות בתעריפי ההובלה ובהמשך תביא לשרשרת של התייקרויות במשק שיפגעו בציבור הצרכנים.

שר התחבורה הדגיש כי השפעת עליית מחירי הסולר תביא לפגיעה גם בציבור נהגי המוניות והמשתמשים בהן, שכן ענף המוניות אינו מסובסד וכל העלאה של מחירי התשומות תחייב את עדכון תעריפי הנסיעה במוניות.

"במידה ולא יופחת הבלו על הסולר, כפי שהופחת על הבנזין, יידרש משרד התחבורה להעלות את תעריפי הנסיעה במוניות בשיעור של למעלה מחמישה אחוזים, וזאת כאשר רק בחודש מרץ 2011 הועלו התעריפים בשיעור דומה", אמר כץ.

שר התחבורה הוסיף כי העלאת הבלו על הסולר תגרום גם לעליית תשומות מפעילי התחבורה הציבורית והרכבת. דבר זה יחייב את הגדלת היקף הסבסוד הממשלתי או לחילופין יגרור גם כן להעלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית והטלת נטל נוסף על הציבור.

נזכיר כי אתמול התריע יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש שאם תקפיא הממשלה, בלחץ הציבור, את התייקרות הדלק רק לצרכני הבנזין, ומנגד תייקר את הסולר, יצטרפו חברות ההובלה וחברות ההסעה למחאת האוהלים ויתייצבו בשדרות רוטשילד כ-50 טריילרים ואוטובוסים, ובהמשך אף ישביתו את הענף.