מועצת המובילים והמסיעים למשרד הביטחון: תשלום מיידי, או תביעה כספית

בעקבות הכשלונות החוזרים ונישנים של מערכת נתיבים, נוצר למשרד חוב של 100 מיליון שקל עבור הובלות והסעות, שגרם למספר ספקים להיות על סף פשיטת רגל


12:34 ,02.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים פנתה לשר הביטחון במכתב מקדים לפני תביעה בנוגע לבעיות הבלתי פוסקות עם מערכת נתיבים, שאמורה לספק למערכת את המידע בנוגע לשירותי ההובלה וההסעה.

 

בתחילת חודש ספטמבר השנה פנה יו"ר המועצה גבי בן הרוש למשרד הביטחון בנוגע לבעיות שגורמת המערכת, שלדבריו הביאו מספר חברות תובלה אל סף פשיטת רגל, עם סך חובות הנאמדים ב-100 מיליון שקל, אולם ללא הואיל.

 

השבוע פנה בא כוח המועצה, עו"ד דוד כחלון לשר הביטחון משה יעלון. "לצערנו", כתב, "מאז חודש מרץ נכשלה מערכת נתיבים כישלון חרוץ בהפעלתה על ידי האגף למבצעים לוגיסטיים, דבר שגורם לעיכובים קשים בביצוע תקשורת, תחשיבים וקבלת אישורי תשלום תמורת הובלה".

 

כחלון הוסיף, כי בתאריך 9 בספטמבר, לאחר סיום מבצע "צוק איתן", התקיימה ישיבה, בה התחייב מנכ"ל משרד הביטחון לשלם ללא דיחוי את כל התמורות בגין שירותי הובלה, שבוצעו עד ליום 31 באוגוסט, באמצעות הזנה ידנית של גיליונות שירות מעודכנים, אולם משרד הביטחון לא עמד בהתחייבות.

 

בשל העובדה, כותב כחלון, כי ספקים לא קיבלו תשלום והם נמצאים על סף פשיטת רגל, "אין כל ביטחון כי במצב הנוכחי תהא בידי המובילים והמסיעים האפשרות המעשית להמשיך ולהעניק למשרד הביטחון שירותים נוספים".

 

על כן סיפקה מועצת המובילים והמסיעים למשרד הביטחון ארכה נוספת, של שבעה ימים, לעמוד בכל התחייבויותיה ולהעביר תשלום כנדרש, שאם לא כן תשקול המועצה נקיטת הליכים משפטיים, לרבות תביעה כספית ונזיקית.