מרחיבים את השת״פ: שוטרי יחידת האכיפה סיירו בנמל אשדוד

שוטרי הרכב הכבד של משטרת התנועה קיבלו הצצה לפעילות התפעולית בלב הנמל, כחלק מיוזמה של מועצת המובילים ונמל אשדוד. הסיור כלל הדגמה של תהליכי פריקה, טעינה והתמודדות הנהגים עם אילוצי שטח ואכיפה


10:05 ,06.08.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד, בשיתוף עם מועצת המובילים, אירח את שוטרי יחידת האכיפה של הרכב הכבד במשטרת התנועה, במטרה להעמיק את ההיכרות עם הפעילות הלוגיסטית המורכבת בנמל ולהמחיש את המציאות בשטח שמולה מתמודדים נהגי המשאיות.

 

העמקת שיתוף הפעולה הינה פועל יוצא מדיונים שקיים יו"ר מועצת המובילים, גבי בן־הרוש, עם ראש אגף התנועה, ניצב חיים שמואלי, במסגרתם הוחלט לקיים סיור ייחודי בנמל אשדוד ובחברות ההובלה.

 

את המפגש הובילה מטעם נמל אשדוד מחלקת שירות הלקוחות של הנמל והעומד בראשה, רם שובל, וכן ממונה הבטיחות בנמל ברנרד בן ישי, והוא כלל ביקור במסופי המטענים, צפייה בתהליכי פריקה וטעינה של אוניות ומשאיות, והסבר מקיף על האתגרים התפעוליים היומיומיים שמלווים את העבודה בענף.

 

במהלך הסיור נחשפו השוטרים לתהליכי העבודה והבינו מקרוב את האילוצים שגורמים לעיכובים שאינם בשליטת הנהגים. בנוסף, הוצגה להם סקירה על סוגיות בטיחותיות קריטיות כגון עצירות משאיות בשוליים והשלכותיהן הקטלניות.

 

ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד, אמר: "אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הפועלים בכבישים, ובראשם משטרת התנועה. החיבור בין ההבנה התפעולית לבין האכיפה בשטח הוא קריטי לשמירה על בטיחות הנהגים והציבור. אנו מחויבים להמשיך לקדם יוזמות חינוכיות והסברתיות לטובת ענף התחבורה כולו."

 

גבי בן־הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, סיכם: ״חשיפה זו מאפשרת להם להבין שהמתנה של נהג שעות ארוכות במסופים אינה נחשבת כשעת נהיגה, ושהמציאות המורכבת מחייבת אכיפה שקולה. הצגתי בפניהם גם את הסיכונים בהוראת עצירה למשאית בשול הדרך - פעולה שעלולה להסתיים באסון."