משאית תקבל אישור בטיחות בכל רבעון

בעקבות נתוני שנת 2013 – 90 הרוגים ברכבים כבדים בכבישי ישראל - מציע יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש לחוקק תקנות בטיחות חדשות, שיעזרו להתגבר על חוסר הפיקוח כיום


13:57 ,06.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שנת 2013 צריכה להדליק הרבה נורות אדומות בלשכת שר התחבורה. כך אמר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש בכנס קציני בטיחות בתעבורה שהתקיים בנמל אשדוד.

 

בכנס הביע בן הרוש את זעזועו האישי מהנתונים הקטלניים של השנה שהסתיימה: "2013 היא אחת השנים הקשות שאני לפחות עברתי בנושא הקטל בכבישים", אמר, "לא פחות מ-90 הרוגים רק ברכב כבד, ולא משנה כרגע מי האחראי לתאונות".

 

בכנס עמד בן הרוש על המצב העגום של קציני הבטיחות של רכבים כבדים בישראל וכן על חוסר יכולתם לפקח על מצב הרכבים הנוסעים בכבישי ישראל: "מסתובבים נהגים עם רשיונות מזוייפים ועם רשיונות פיקטיביים, שלא ביקרו במוסכים בישראל מזה שנים. נהגים נוסעים ועושים תיקונים ברשות הפלשתינאית, וכך הם אינם יכולים להציג את תיקי הבטיחות שלהם, בהם חייב להיות מעקב אחר ליקויי בטיחות שתוקנו. זו הפקרות לשמה".

 

לדברי בן הרוש, הוא הולך להציע להכניס לתקנות התעבורה, שרכבים כבדים יוותרו על הטסט ושתי הבדיקות שהם חייבים לעבור במשך השנה, ובמקום זה יבקרו בכל רבעון במכונים מוסמכים, בהם יוכלו לקבל אישורי בטיחות".

 

בתגובה מסר דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה: "מבדיקה של הנתונים, עולה כי בשנת 2013 נהרגו 62 בני אדם בתאונות בהן היה מעורב רכב  משא  (ולא כפי שנמסר). למשרדינו הגיעו תלונות על מספר מקרים בודדים של זיוף רישיונות רכב, שלגביהם הוגשו תלונות למשטרת ישראל לבדיקה.

 

"יצוין כי תיקוני משאיות בשטחי הרשות הפלשתינאית וללא קבלת חשבוניות תיקון, הוא בניגוד מוחלט לחוק ולנהלי קציני בטיחות. בעל רכב כבד מחויב כיום בשלוש בדיקות במהלך השנה (מבחן שנתי, אישור בדיקת בלמים חצי שנתי ובדיקת חורף).

 

"האחריות והפיקוח על שעות הנהיגה (בהתאם לתקנה 168), כמו גם נושא ההובלה על פי המשקל המותר, יוטל על המנהל המקצועי של החברה. המנהל יעבור הכשרה והדרכה במהלך הקורס להכשרת מנהלים, אותו הוא מחויב לעשות לצורך קבלת רישיון מוביל".