משרד הביטחון מתגייס לטובת המובילים: מתנגדים נחרצות להגבלת משאיות בכביש 232

לטענת מנכ"ל משרד הביטחון, על מנת להמשיך ולספק לעזה את צרכיה ההומניטריים השוטפים קיימות שתי אפשרויות: תגבור ההובלה בשעות החשיכה או הקמת מעבר נוסף לרצועת עזה


12:07 ,23.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב ששיגר מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') דן הראל, למנכ"ל משרד התחבורה מר עוזי יצחקי, כותב הראל כי משרד הביטחון מתנגד לשינויי התנועה בכביש 232 בואכה רצועת עזה באופן נחרץ.

מר הראל טוען במכתבו כי הגבלת התנועה על ציר 232 "כרוכה בהשלכות מרחיקות לכת על הצרכים האזרחיים וההומניטריים שישראל נדרשת לספק לרצועת עזה" וכי איסור התנועה שמבקש להשית משרד התחבורה בשעות הבוקר (7 עד 9) ובשעות אחה"צ (3 עד 5) תפחית את העברת הסחורות לרצועה בלמעלה מ-40% מדי יום.

לטענת מנכ"ל משרד הביטחון, על מנת להמשיך ולספק לעזה את צרכיה ההומניטריים השוטפים קיימות שתי אפשרויות: תגבור שעות החשיכה – מהלך אשר יעמיד בסיכון שאינו נחוץ ואינו סביר בנסיבות העניין את עובדי מערך שינוע הסחורות, או הקמת מעבר נוסף לרצועת עזה בעלות של כרבע מיליארד שקל.

עוד מציין מר הראל במכתבו כי הגבלת התנועה תוביל להתייקרות עלויות ההובלה לרצועה וכפועל יוצא מכך להתייקרות משמעותית בעלויות הסחורות המועברות לרצועה.

"לאור האמור לעיל", כותב הראל, " למהלך הגבלת התנועה בציר 232 יהיו השלכות מרחיקות לכת ובעלות השפעה מזיקה ושלילית ביותר על שיקום הרצועה ומצבה ההומניטרי ולפיכך אנו מתנגדים נחרצות להגבלת משאיות בציר זה".

נציין כי משרד התחבורה הסכים לדחות את הדיון שנקבע בבית המשפט ל-25 במאי וביקש ארכה של 30 יום בניסיון להגיע להסכמות עם נציגי המובילים והתעשיינים שמבקשים לבטל את גזירת הגבלת התנועה.