השר כץ בניו יורק: נהפוך את ישראל לגשר יבשתי בין הים התיכון לירדן ומדינות המזרח

אמר בכנס ג'רוזלם פוסט בניו יורק כי הוא מקדם חיבורים יבשתיים עם ירדן ועם מדינות המזרח כמוצא לים התיכון דרך נמל חיפה ולשם העברת סחורות מזרחה


10:47 ,23.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, שרטט את מפת האיומים הבינ"ל בכנס השנתי של JP שמתקיים בניו יורק.

 

לדברי השר כץ, "מבין השחקנים הלא מדינתיים חיזבאללה הוא בעל פוטנציאל הנזק הגדול ביותר ללבנון ולישראל – אם חיזבאללה יתקוף ישראל תגיב בעוצמה רבה. יש להפעיל לחץ בינ"ל על חיזבאללה ולהטיל סנקציות בינ"ל, זאת כדי להפחית איומים על ישראל ולמנוע פגיעה קשה ובלתי נמנעת בישובים ותשתיות לאומיות בלבנון במקרה של עימות. זהו אינטרס משותף עם העולם הערבי"

 

"איראן ממשיכה להיות האיום המדינתי הגדול ביותר גם אחרי חתימת הסכם הגרעין איתה ויש לפעול לבלימתה. על ישראל לפעול בשיתוף פעולה עם ארה"ב לפיקוח וניטור על הסכם הגרעין ועל תכנית הטילים האירנית. על ארה"ב להפעיל לחץ דרך סנקציות כלכליות כדי למנוע סיוע של איראן בכסף ונשק לארגוני טרור שפועלים נגד ישראל"

 

השר כ"ץ פרש גם את תכניתו להקמת אי בינ"ל בים מול עזה אשר יכלול גשר יבשתי למעבר אנשים וסחורות. "ניתן לעזה מוצא כלכלי ואנושי לעולם תוך שמירה על הביטחון הישראלי והשלמת ההתנתקות"

 

השר הצהיר כי בכוונתו להפוך את ישראל לגשר יבשתי בין הים התיכון לירדן ומדינות המזרח: "אני מקדם חיבורים יבשתיים עם ירדן ועם מדינות המזרח כמוצא לים התיכון דרך נמל חיפה ולשם העברת סחורות מזרחה. ישראל מקדמת חיבור של הפלסטינים מאזור ג'נין לרשת התובלה הרכבתית למזרח. אנחנו נהפוך את ישראל לגשר יבשתי בין הים התיכון לירדן ומדינות המזרח - דבר שקורה כבר עכשיו"