נחנך פרויקט חיבור כביש 9 החדש לכביש 6

פרויקט החיבור במחלף באקה כלל הקמת צמד גשרי כביש, צמתים ומחלפונים בהשקעה כוללת של 135 מיליון שקל


09:48 ,22.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

פרויקט חיבור כביש 9 לכביש 6, שהוקם בהשקעה כוללת של כ-135 מיליון שקלים, נחנך ביום חמישי שעבר על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל.

 

בטקס אמר מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ: "השלמת הפרויקט היא בשורה משמעותית לתושבי האזור, העובר בימים אלו מהפכה ושדרוג בתשתיות התחבורה. הכביש יקצר את זמן הנסיעה למרכז ולצפון בשני הכיוונים ומהווה עורק תחבורה מרכזי לכל יישובי הקיבוצים והמושבים של צפון השרון, חדרה, באקה, ג'ת, ויישובי עמק חפר".

 

עוד הוסיף פרץ כי "הפרויקט הינו מהמורכבים שהתבצעו לאחרונה במדינה, והוא כלל הקמת צמד גשרי כביש, צמתים ומחלפונים. במסגרת הפרויקט אומצו פתרונות הנדסיים אשר נתנו פתרון הנדסי להקמתם של הגשרים מעל כביש 581 ומעל קווים חיים של צנרת המוביל הארצי".

 

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, אמר כי פתיחת הכבישים החדשים ישפרו את בטיחות הנסיעה ויקלו על גודש התנועה באזור כולו. השלמת הפרויקט הוא אירוע מכונן אשר בזכותו ובזכות הפרויקטים הבאים ניתן יהיה להקים פה עיר נוספת, ציין שדה והוסיף "הנסיעה לאורך כביש 9 מלווה בנופים ירוקים שנשמרו בזמן העבודות ואף פותחו לאחר מכן ומוצגים כעת לכולנו".

 

הפרויקט כולל מערכת של שני גשרים מקבילים מעל כביש 581, המהווים המשך לכביש 9, ויאפשרו תנועה בטוחה בכביש דו מסלולי-דו נתיבי לכל כיוון. הגשרים החדשים מתנשאים לגובה של כ-6 מטרים, באורך של כ-62 מטרים ורוחב של כ-15 מטרים כל גשר. עוד כולל הפרויקט סלילתם של כ-2.5 ק"מ של כביש חדש, כולל הרחבה והסדרה של קטע כביש 581 והסדרת מעגל תנועה וצומת מרומזר בחיבור של כביש 581 עם כביש 9.

 

מעבר לחשיבותו של הפרויקט בשדרוג הכבישים, נערכו במסגרתו פעולות נרחבות לשיקום של ערכי הטבע לאורך התוואי הכוללות פיתוח נופי וסביבתי: הקמת מעבר תת קרקעי בטיחותי לחקלאים, מעבר תת קרקעי לבעלי חיים ומעבירי מים שיאפשרו ניקוז יעיל של מי הגשמים. חיבור הפרויקט למחלף באקה נעשה בתיאום עם חברת חוצה ישראל - כביש מס' 6.

 

בצילום גזירת הסרט מימין: ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה, מו"אז עמק חפר אלדד שלם, מנכ"ל חוצה ישראל היוצא ראובן לבאון, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, סגן ראש עיריית חדרה רומן גישר ומנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון