נהגי משאיות בלי נאמן למקור

בפגישה שנערכה אצל עוזר מנכ"ל משרד התחבורה, כחלק מהמאבק בזיוף הרישיונות, הוחלט להחמיר את האכיפה עם נהגים ולאשר רק שימוש ברישיון מקורי


00:00 ,12.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-1 באפריל לא יוכלו יותר נהגי משאיות להשתמש באישור הרישיון "נאמן למקור". זאת כחלק מהמאבק נגד זיוף רשיונות נהיגה. תחת זאת, הרישיון היחיד שיהיה בר תוקף הוא רישיון מקורי.

כך עולה מסיכום פגישה שקיים עוזר בכיר למנכ"ל משרד התחבורה אסף שמאלי. בפגישה השתפו יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש, מנכ"ל איגוד המובילים והמסיעים דוד כוכבא, סנ"צ מאיר בן-גל מאגף התנועה במשטרה, מנהל אגף הרכב במשרד המהנדס אבנר פלור ועוד.

לדברי בן הרוש, בעיית זיוף רישיונות הנהיגה של נהגי משאיות היא תופעה מוכרת ורחבה. כחלק מהמלחמה בתופעה, הוצא להגיש תלונות ולעדכן את אגף התנועה במשטרה.

עוד עולה מסיכום הפגישה: הוצאת הנחיה כתובה לחברת נמלי ישראל (חנ"י) בדבר הצורך לשקול את הנתמכים טרם יציאתם מהנמלים ולהגביל את משקלים לעד 50 טון. עוזר המנכ"ל הורה שיש לעבוד מול קציני הבטיחות של הנמלים ולקיים מבצע משותף של המשטרה והמשרד; בעיית המחסור בנהגי רכב כבד, כששאמלי ימשיך לקדם הכרה בהכשרת נהגים כעבודה מועדפת; כוונת משרד התחבורה לאמץ את התקינה האירופאית בנושא קשירת מטענים, בעקבות המלצות הוועדה לבדיקת התאונה הקטלנית בין האוטובוס למשאית, בה נהרג חייל ונפצעו עשרות נוסעים.