"קרוב היום בו לא ניתן יהיה לבנות פרויקט תשתית"

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש טוען שמובילי מטענים חורגים מתקשים להתמודד עם עבודות תשתית בכבישים; מבקש פגישה במשרדי התחבורה והפנים


00:00 ,08.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש שלח מכתב למנכ"ל משרד התחבורה ולראש מינהל התכנון במשרד הפנים, בו ביקש לזמן ישיבה דחופה, על מנת לשתף מומחה להובלה בתכנון תשתיות דרכים בכבישי ישראל.

במכתבו טען בן הרוש כי נהגים, בעיקר אלה המובילים מטענים חריגים, שמשקלם בין 200-400 טון, שחלקם מיובא לישראל דרך הנמלים, מתקשים להתמודד עם עבודות תשתית המבוצעות בכבישי הארץ, משום התעלמות מצרכי המובילים.

כתב בן הרוש: "עם תנופת הבינוי ועבודות התשתית האדירות המבוצעות במדינת ישראל, אנו מוצאים את עצמנו במצב בו קיים חשש אמיתי שבקרוב לא ניתן יהיה לשנע מטענים חורגים גדולים. הדבר יפגע קשות ביכולת לקיים פרויקטים של תשתית, אנרגיה ובנייה גדולים".

בן הרוש כתב עוד שהחברה הלאומית לדרכים וחברת חוצה ישראל מטילות הגבלות על הובלת מטענים חורגים.

"על פי התמונה שאנו רואים לנגד עינינו", כתב בן הרוש, "קרוב היום בו לא ניתן יהיה לבנות בישראל פרויקט תשתית כגון תחנות כוח. לדעתנו, מצב זה דורש פתרון מערכתי.

כדוגמא נקב בן הרוש, בשיחה עם "PORT2PORT", בצומת קרית אתא, בו משלימה חברת התשתיות של עיריית חיפה יפה נוף את הקמת מסלול המטרונית והקמת גשר לתחבורה ציבורית.

בתגובה מסר דובר יפה נוף עופר עמר: "העבודות שמבצעת יפה נוף הן לשיפור התנועה ולהקמת מערך תחבורה ציבורית חדש במטרופולין חיפה. במהלך ביצוע העבודות נעשים הסדרי תנועה זמניים. עם סיום העבודות יעמדו לרשות הנהגים עורקי תנועה חדשים, מהירים ונוחים, שיאפשרו נגישות רבה וישפרו את איכות החיים במטרופולין".