גילה אדרעי הוחזרה לעבודה ברכבת

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה ביטל את השעיית יו"ר ועד העובדים לשעבר עד לסיום הליך בוררות בעניינה, אך סירב לבטל את ההשעיה בכללותה


00:00 ,24.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה ביטל היום (ד') חלקית את החלטת ועדת המשמעת של הרכבת והורה להחזיר את גילה אדרעי, לשעבר יו"ר ועד העובדים, לעבודה מלאה, עד לסיום הליך הבוררת המתנהל בעניינה בשיתוף ההסתדרות.

אדרעי הושעתה מעבודתה ברכבת למשך תקופה של ארבעה חודשים לאחר החלטת ועדת משמעת פנימית, שמצאה מספר עבירות משמעת שהיא ביצעה.

השופט אסף הראל דחה את טענת הרכבת, שהיא אינה מוכנה לעכב את ביצוע השעייתה של אדרעי ברצונה לשלוח מסר של אפס סובלנות על עבירות משמעת לעובדים.

בית המשפט התחשב בעמדתה של אדרעי, שהיא אם חד הורית, שהיא אינה יכולה לפרנס את בנותיה מהשכר הנמוך בעת שהיא מרצה עונש השעייה.

בנוסף נקבע כי העבירה בגינה הואשמה אדרעי – איום על עובד לאחר שכבר לט שימשה כיו"ר הוועד – אינה חמורה ביותר וכן שהנהלת הרכבת מעולם לא טענה כי אדרעי לא מבצעת כשורה את תפקידה כעובדת בהיבט המקצועי.

למרות זאת, השופט הראל דחה את דרישת אדרעי לבטל כליל את ההליך המשמעתי שהתנהל נגדה, בטענה לרדיפה ולהתנכלות מצד הרכבת וכן שההליך היה פגום ונבע ממניעים אישיים.

השופט הטיל על הנהלת הרכבת תשלום שכר טרחה בסך 2,000 שקל לטובת אדרעי.

בתגובה על החלטת בית המשפט מסרה הרכבת: "בית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשתה של גילה אדרעי לבטל את הליך המשמעת שננקט נגדה, בו נמצאה אשמה בהפרעה לעובד במסגרת מילוי תפקידו, איומים והתנהגות שאינה ראויה. בית הדין קבע כי אין מקום להתערב בהחלטת ועדת המשמעת, לרבות בעונש שהוטל על אדרעי, וכי העונש בעינו עומד עד להכרעת בורר.

בית הדין הבהיר, כי אין בהחלטתו בדבר עיכוב הביצוע כדי לשנות מהחלטת ועדת המשמעת ומהעונש אשר הוטל עליה, אשר עומדים בעינם. הנהלת רכבת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד עובדים המטילים מורא ומהלכים אימים על עובדים אחרים".