הקבינט החברתי-כלכלי אישר את השינוי המבני של חברת רכבת ישראל

במסגרת ההסכם שנחתם עם ועד העובדים יוקמו שתי חברות בת למטענים ולנדל"ן ולמסחר ועבודות התחזוקה יוצאו למיקור חוץ


00:00 ,02.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

הקבינט החברתי-כלכלי ברשות שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ אישר היום (ב') את הצעת ההחלטה של שר התחבורה ישראל כץ לשינוי המבנה של חברת רכבת ישראל.

במסגרת התכנית תוקמנה בתוך כחודשיים שתי חברות בנות של הרכבת: חברת בת למטענים וחברת בת לנדל"ן ולמסחר. בנוסף, 30% מהציוד הנייד הקיים והעתידי של הרכבת יתוחזק באמצעות חברה פרטית.

לדברי כץ, הקמת חברה בת ממשלתית למטענים נועדה לפתח את תחום הובלת המטענים ולהוות אלטרנטיבה להובלה במשאיות, בדומה לחברות רכבת אחרות בעולם. החברה הבת תהיה רשאית להציע שירות הובלת מטענים, כולל שירותים משלימים להובלת מטענים עד ליעדם הסופי (door to door) ובכך להתחרות בחברות ההובלה הקיימות.

לצורך הגברת התחרות והתייעלות של חברת המטענים, ימכרו 51% ממניות החברה הבת למשקיע פרטי, או לקבוצת משקיעים, כש-49% מהמניות יישארו בידי הרכבת. הקמת החברה הבת צפוי להוריד מאות משאיות מכבישי הארץ בתקווה לצמצום מספר תאונות הדרכים.

החברה הבת לנדל"ן ולמסחר תהיה באחזקה מלאה של הרכבת ותוכל ליצור שותפות עם גורמים פרטים. על הקמתה הוחלט מאחר והרכבת מפעילה כיום כ-56 מתחמי תחנות להסעת נוסעים, הכוללים מרכזי קניות, משרדים ופנאי, ואינה ממצה את מלוא הפוטנציאל הכלכלי הטמון באותם מתחמים.

כץ ציין עוד את הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, כפי שנחתם בהסכם, שיביאו לעלייה באיכות התחזוקה של הרכבת, תוך שילוב סטנדרטים ותקנים בינלאומיים.

הוא הוסיף ש"השינוי המבני שאושר נועד בראש ובראשונה להבטיח שחברת רכבת ישראל תוכל להמשיך ולצמוח ולשפר את שירות הנוסעים והמטענים שלה ולעמוד בסטנדרטים בינלאומיים של בטיחות, תפעול ושירות".