השר כץ חנך הפרדה מפלסית בלוד

ההפרדה תאפשר תנועת רכבות בטוחה בין מזרח העיר למערבה, באחד מקטעי המסילה שהוגדרו כמסוכנים ביותר בעיר. עלות הפרויקט נאמדת בכ-70 מיליון שקל


10:10 ,27.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ חנך הפרדה מפלסית בעיר לוד שתאפשר תנועת רכבות בטוחה בין מזרח העיר למערבה, באחד מקטעי המסילה שהוגדרו כמסוכנים ביותר בעיר. עלות הפרויקט, שבוצע על ידי חברת נתיבי איילון, נאמדת בכ-70 מיליון שקלים. בטקס חנוכת הפרויקט השתתפו מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, וראש עיריית לוד, יאיר רביבו.

 

ההפרדה המפלסית תאפשר מעבר בטוח של הולכי רגל לצד תנועה חופשית ובטיחותית של כלי רכב, בין הרחובות "הלן קלר" ו"סוקולוב", תוך ביטול המפגש בין הכביש למסילות הרכבת. הפרויקט בוצע במסגרת תוכנית של משרד התחבורה לביטול מוקדי הסיכון בכל הכבישים בארץ, ובכללם גם נקודות מפגש של מסילות רכבת וכבישים.

 

השר כץ ציין כי ההפרדה המפלסית החדשה תקרא "מעבר אייל" ע"ש אייל שטרית ז"ל, עובד רכבת ישראל שנהרג לפני ארבע שנים מפגיעת רכבת. "המעבר מסמל הצלת חיים. זהו מקום בו אפשר לשמור על החיים וגם על איכות החיים. כל העובר במעבר יזכור ויכבד את זכרו של אייל. זה חלק מבניית העיר לוד ותורם לחיזוק העיר ומדינת ישראל כולה״. אמר השר כץ.