ירדן מכחישה תוכניות לחיבור מסילות הברזל עם ישראל

לדברי שר התחבורה הירדני, הממלכה פועלת כיום לחבר את מסילות הרכבת שלה לשלוש מדינות ערביות בלבד הן סוריה, עיראק וערב הסעודית. חיבור רשתות מסילות הברזל בין הממלכה לישראל לא תוכנן כלל


00:00 ,13.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה הירדני מוהנד אלקצ'אה, הכחיש כל כוונה לחבר את רשתות מסילות הברזל בין הממלכה לישראל. השר הירדני הבהיר בהצהרות לתקשורת הירדנית כי פרויקט הנחת מסילת הברזל בממלכה לכיוון מערב יסתיים בעיר אירביד, מקום בו ממוקמים ממגורות הגרעינים של ירדן.

הבכיר הירדני הכחיש את הידיעות שהתפרסמו לאחרונה בכלי תקשורת בישראל לפיהם יש כוונה לחבר את מסילות הברזל בין העיר אירביד לחיפה. לדבריו, ירדן פועלת כיום לחבר את מסילות הרכבת שלה לשלוש מדינות ערביות בלבד הן סוריה, עיראק וערב הסעודית והדבר עוגן בהחלטת ממשלת הממלכה בחודש שעבר, אשר קבעה עדיפות לחיבור העיר עקבה בדרום המדינה לרשת הלאומית של מסילות הברזל בממלכה.

המקור הירדני הדגיש עוד כי, חיבור רשתות מסילות הברזל בין הממלכה לישראל לא תוכנן כלל וכלל והוא "תלוי אך ורק בפתרון הבעיה הפלסטינית". התקשורת הירדנית מדווחת כי דבריו של שר התחבורה הירדני נמסרו בתגובה על הודעתו של שר התחבורה הישראלי, ישראל כץ, לפיה פורסם מכרז רשמי להקמת חלקים של מסילת הברזל החג'אזית לחיבור הערים חיפה ואירביד דרך בית שאן וגשר השיח' חוסיין.

עוד נמסר כי, הפרויקט הישראלי שואף להקים רשת רכבות באורך 60 קילומטר המסוגלות לנוע במהירות של 160 קילומטר בשעה להעברת סחורות בין חיפה לבית שאן. על פי הדיווחים בירדן, לא היה ניסיון לקבל כל תגובה ממשלת ירדן על הדיווחים להקמת מסילת הברזל המשותפת.

נזכיר כי, מסילת הברזל החג'אזית הוקמה על ידי התורכים בתחילת המאה שעברה וחלק הארי שלה באורך 1,332 קילומטר עובר מדמשק בירת סוריה לעיר אלמדינה השניה בחשיבותה לאיסלאם בערב הסעודית עם התפצלות אחת בין צפון ירדן לחיפה.