מוטי ווטרו מונה לסמנכ"ל הכספים של רכבת ישראל

ווטרו כיהן עד כה כסמנכ"ל כלכלה, כספים, רכש ולוגיסטיקה בנמל חיפה. לפני כן שימש כמנהל מחוז הצפון של קופת חולים לאומית


13:25 ,11.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון רכבת ישראל אישר אמש (יום ד') את מינויו של מוטי ווטרו (57)  לתפקיד סמנכ"ל הכספים, אשר יוביל את מערך הכספים והכלכלה של הרכבת בשנים הקרובות.

 

טרם הצטרפותו לרכבת ישראל, שימש ווטרו כסמנכ"ל כלכלה, כספים, רכש ולוגיסטיקה בנמל חיפה. לפני כן שימש כמנהל מחוז הצפון של קופת חולים לאומית. בנוסף, כיהן ווטרו כסמנכ"ל כספים בחברת CPC העוסקת בדלק ואנרגיה, וכן בחברת מספנות ישראל.

 

ווטרו נבחר לתפקיד בזכות ניסיונו הרב בחברות ממשלתיות, בין היתר במסגרת תפקידו האחרון בנמל חיפה, על אתגריו הכספיים הדומים במובנים רבים לאתגרים הכלכליים של הרכבת כיום, וכן במסגרת יחסי העבודה עם וועדי העובדים בו, זאת על רקע יחסי העבודה המתוחים עם ועד העובדים בראשות גילה אדרעי.

 

לווטרו ניסיון רב בעבודה אל מול משרדי ממשלה וממשקים דומים, בדגש על משרד האוצר. בנוסף, יש לו ניסיון בעבודה עם חברות המחויבות בדיווח בורסאי.

 

עוד נמסר כי ווטרו יוביל את מערך הכספים והכלכלה של רכבת ישראל בשנים הקרובות והמאתגרות, זאת על רקע הפסדי החברה וצרכי ההתייעלות בה, וכן על רקע צמיחה בביקושים לנסיעות ברכבת, על אף מחסור חמור בקרונות, קטרים ותשתית מסילה.

 

מדוברות הרכבת נמסר כי ווטרו ילווה את הקמתם של קווים חדשים: המסילה המזרחית, המסילה הרביעית באיילון, מסילת 431 (רכבת שורק), חיבור מסילת 531 (רכבת השרון) לקו החוף ות"א, ועוד. וכן ילווה את הפרויקטים האסטרטגיים של רכבת ישראל, ובראשם פרויקט החישמול, להסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, וכן הקמה והטמעת מערכת האיתות החדשה ETCS LEVEL 2 המבוססת תדרי סלולר.