רכבת ישראל: גידול של 21% בתנועת המטענים בחציון הראשון

במהלך החציון הראשון של השנה שינעה רכבת ישראל כ-4.6 מיליון טון בהשוואה לכ-3.8 מיליון טון בחציון המקביל אשתקד. ההכנסות מפעילות המטענים עלו ב-100%


13:14 ,01.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

היום דיווחה רכבת ישראל על הישגיה לחציון הראשון לשנת 2016 ובכלל זה הדו"חות הכספיים.  על פי נתוני הרכבת, גם בחציון זה המשיכה החברה להראות רווחיות, זה החציון החמישי ברציפות, כאשר מגמת הגידול והצמיחה של החברה בהסעת נוסעים נמשכת, תוך  שמירה על אחוז דיוק גבוה.

 

על פי נתוני הדו"ח, רכבת ישראל סיימה את החציון הנוכחי ברווח נקי  של כ-64 מיליוני שקלים. הרווח הנקי מפעילות שוטפת, ללא הכנסות חד–פעמיות, עמד בחציון זה על כ-63 מיליון שקלים בהשוואה לכ-48 מיליוני שקלים בחציון הראשון אשתקד. לחברה תזרים חיובי מפעילות שוטפת בחציון זה בסך כ-101 מיליון שקלים. 

 

מחברת רכבת ישראל נמסר כי החברה ממשיכה במימוש יעדיה המרכזיים בפרויקטים הגדולים והלאומיים של תכנית הפיתוח. בין השאר, מקדמת רכבת ישראל את פרויקט הקו המהיר בין ת"א וירושלים, הסבת הרכבות לרשת חשמל, רכש קרונות וקטרים והיערכות להגדלה משמעותית של מספר נוסעי הרכבת עד סוף העשור.

 

לצד זאת, במהלך החציון התקדמה רכבת ישראל בפרויקט רוחבי בהשקעה של כ-200 מיליון שקלים לשדרוג עשר תחנות נוסעים וכ-2,500 מקומות חנייה חדשים כחלק מהיערכותה לגידול הצפוי במספר נוסעי הרכבת.

 

מגזר המטענים ברכבת ישראל זוכה לאחרונה להשקעה רבה מצד ההנהלה. במהלך החציון הראשון של שנת 2016 שינעה רכבת ישראל כ-4.6 מיליון טון בהשוואה לכ-3.8 מיליון טון בחציון המקביל אשתקד - גידול של כ-21%.

 

במהלך החציון הראשון של שנת 2016 הרוויחה חטיבת המטענים כ- 16 מיליון שקלים בהשוואה לכ-7.5 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-100%.

 

הכנסות הרכבת משינוע מטענים, כולל דמי הפעלה, עמדו על כ-183.6 מיליוני שקלים, בהשוואה לכ-160 מיליוני שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%.

 

במגזר הנוסעים מדווחת חברת רכבת ישראל כי במהלך החציון הראשון של 2016 בוצעו ברכבת ישראל כ-28.9 מיליון נסיעות, מול 25.9 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של כ-12%.

 

הכנסות הכוללות דמי הפעלה, עומדות על כ-921 מיליוני שקלים, לעומת כ-891.3 מיליוני שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-3.3 אחוז. הפער, בשיעור של כ-9%, אל מול ההכנסות ממכירת כרטיסים, נובעת כתוצאה מהרפורמה להוזלת מחירי הנסיעה.

 

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "חברת רכבת ישראל ממשיכה בצמיחה המאפיינת את פעילותה, גם בחציון הראשון לשנת 2016. החברה מראה באופן עקבי, במשך שנתיים וחצי, רווחים ותוצאות חיוביות בכל קשת מרכיבי השרות שאנו מעניקים ללקוחותינו. מספר לקוחות הרכבת עולה בהתמדה במרבית קווי הרכבת, וגאוותנו על כך שהקווים הוותיקים מושכים עוד ועוד לקוחות חדשים. במקביל לכך, תנופת הפיתוח שבאה לידי ביטוי בשנת 2015 בחנוכת רכבת הנגב ותחנותיה, ממשיכה בקרוב בפתיחת רכבת העמק המחודשת שתספק שירות לרבבות לקוחות נוספים.

 

בחציון הראשון של שנת 2016 האיצה רכבת ישראל מספר תהליכים משמעותיים, ובהם פרויקט חשמול תשתיות הרכבות, הצפויים להשפיע רבות על אופי החברה ואופן השירות, במטרה להכפיל את מספר הרכבות ומספר הנוסעים ברכבת, עד לסוף העשור. רכבת ישראל רואה לעצמה זכות גדולה להצעיד את התחבורה המסילתית לעידן הבא".