רכבת ישראל: ירידה של 4.3% בכמות המטענים בגלל השביתות בנמלים

החברה מדווחת כי בחציון הראשון של 2018 הובילה החברה כ-4.4 מיליון טון מטען לעומת 4.6 מיליון טון מטען בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מדווחת על שיא במספר הנוסעים אך רושמת הפסד נקי של 11.5 מיליון שקל בחציון הראשון


11:47 ,02.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל פרסמה את תוצאות החציון הראשון של שנת 2018. על פי הנתונים, ממשיכה רכבת ישראל להציג צמיחה במגזר הנוסעים. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.245 מיליארד שקלים בהשוואה לכ-1.205 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-3%. יחד עם זאת, את החציון הראשון של 2018 סיימה החברה בהפסד תפעולי של כ-13.2 מיליון שקלים כאשר ההפסד הכולל עמד על 11.5 מיליון שקלים. 

 

על פי נתוני רכבת ישראל בחציון הראשון לשנת 2018 עמד מספר הנסיעות ברכבת על כ- 33.5 מיליון, גידול של כ-6% לעומת 31.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. להערכת החברה, כמות הנסיעות השנתיות תתקרב לכ-70 מיליון, ביחס לכ-65 מיליון נסיעות ב-2017. ההכנסות מהסעת נוסעים לחציון הראשון של 2018 הסתכמו בסך של כ-1.048 מיליארד שקלים, לעומת הכנסות בסך של כ-997 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, נתון המהווה צמיחה של 5%. 

 

רכבת ישראל מדווחת כי בחציון הראשון של 2018 הובילה החברה כ-4.4 מיליון טון, לעומת 4.6 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 4.3%. מהחברה נמסר כי הירידה נובעת בעיקר בשל שביתות בנמלי הים, וכן כתוצאה משינוי בתמהיל ההובלות מהובלות ארוכות להובלות קצרות יותר. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון הראשון על 90 מיליון שקל - ירידה של כ-8% לעומת ההכנסות בחציון המקביל אשתקד בו ההכנסות הגיעו ל-97 מיליון שקל. 

 

מחברת ישראל נמסר כי החברה מיישמת תכנית התייעלות לצמצום בהוצאות, בדגש לעלויות השכר. בין היתר, נמשכה ברבעון זה ההתייעלות בגיוסי כוח אדם, לצד קידום תכנית הפרישה מוקדמת.

 

במהלך הרבעון המשיכה הרכבת להתקדם בפרויקטי התשתית הגדולים: פרויקט הקו המהיר לירושלים, הסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, תכנון והטמעת מערכת הפיקוד והשליטה (איתות) החדשה והמתקדמת בעולם, חיבור רכבת השרון (531) לרשת המסילות והפעלת הקו הכולל את שתי תחנות רעננה החדשות, רכש קרונות וקטרים, והיערכות להגדלה משמעותית של מספר נוסעי הרכבת. 

 

עוד נמסר מרכבת ישראל כי במהלך שנה זו, נפתחו עד כה תחנות רעננה דרום ורעננה מערב ומרכזית המפרץ בחיפה, ועד סוף השנה צפויות להיפתח תחנות ירושלים-יצחק נבון וקריית מלאכי-יואב. זאת לצד שדרוג מקיף לתחנות נוספות ובהן תל אביב סבידור מרכז שבה נחנך לאחרונה טרמינל נוסעים חדש, ותחנת תל אביב השלום, שגם בה מוקם טרמינל נוסף, דרומי, אשר יקל על הצפיפות וישפר את זרימת הנוסעים בתחנה. במקביל, הושלם בתחנות סבידור וההגנה פרויקט מורכב להארכת רציפים שיאפשרו קליטה של רכבות ארוכות יותר, אשר בוצע והושלם, גם הוא, תוך המשך תפעול שוטף של התחנות. 

 

מרכבת ישראל נמסר: ״בחציון הראשון של 2018 רכבת ישראל האיצה תהליכים וממשיכה להתכונן באופן יסודי לקראת המהפך של השנים הקרובות – פתיחת הקווים החדשים, תוך שימוש במנהרות ארוכות וטכנולוגיות מתקדמות: תחילת נסיעות ההרצה של הקו המהיר לירושלים, הארכת רכבת השרון גם לשתי תחנות רעננה; פתיחת התחנות החדשות; כניסת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במערכת האיתות החדשה  ETCS ותקשורת GSM ייעודית לרכבת ישראל. אנו גאים על הגידול התמידי במספר הנוסעים, ואנו מודים למיליוני הנוסעים ברכבת על האמון ומבטיחים להמשיך במאמץ״.