ועדת הכלכלה: חובה להתקין מכשיר איתור לווייני על כל רכב המוביל בחומרים מסוכנים

הוועדה אישרה התקנת מכשיר איתור לוויני על כל כלי רכב המוביל חומרים מסוכנים. על פי התיקונים המתגבשים, נהגים שלא ידאגו לחניה מסודרת ולא יתקינו ברכבם מערכת איתור לווינית , לא יקבלו רשיון להובלת חומ”ס


00:00 ,06.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ח”כ שמחון ביקש ממשרד התחבורה לגבש הסדר מוסכם עם בעלי חניונים מוסדרים לחניית כלי רכב המובילים חומרים מסוכנים. הוועדה אישרה התקנת מכשיר איתור לוויני על כל כלי רכב המוביל חומרים מסוכנים. על פי התיקונים המתגבשים, נהגים שלא ידאגו לחניה מסודרת ולא יתקינו ברכבם מערכת איתור לווינית , לא יקבלו רשיון להובלת חומ”ס.

”יותקן מכשיר איתור על כל כלי רכב המוביל חומרים מסוכנים (חומ”ס)”. כך אישר היום ח”כ שלום שמחון, יו”ר וועדת הכלכלה, זאת במסגרת דיון לתיקונים בתקנות התעבורה ולתקנות שירותי הובלה בדבר הובלת חומרים מסוכנים.

שמחון ביקש ממשרד התחבורה לגבש בתוך חודש הסדר עם חניונים פרטיים וסגורים (כגון חניוני אגד, חניונים של חברות הובלה וחברות הדלק הגדולות) שיאפשר חניית משאיות פרטיות להובלת חומרים מסוכנים שאין ברשותם חניון מתאים.

על פי ההסדר, בעלי המשאיות יחויבו להחנות את רכבם בחניון המתואם לחניית משאיות חומ”ס, זאת תמורת הסדר תשלום שיקבע בין הצדדים.

על פי התיקונים המתגבשים, נהגים שלא ידאגו לחניה מסודרת ולא יתקינו ברכבם מערכת איתור לווינית , לא יקבלו רשיון להובלת חומ”ס.