מועצת המובילים: מגבירים אמצעים למניעת גניבה של מכולות בנמל חיפה

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל מסר, כי בחודשים מאי יוני נגנבו 6 מכולות בשווי ביטוח בסך 785,000 דולר. כמו כן ידוע על גניבות של כ- 30 מכולות של יבואנים ברשות הפלשתינאית


00:00 ,18.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי מועצת המובילים, גניבת מכולות או מטענים מתוכן בנמל חיפה, הגיעה לממדים מדאיגים. לפני ימים מספר נפגשו כל הגורמים הנוגעים בדבר והחליטו להחמיר באמצעי הפיקוח והביטחון בנמל.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל מסר, כי בחודשים מאי יוני נגנבו 6 מכולות בשווי ביטוח בסך 785,000 דולר. כמו כן ידוע על גניבות של כ- 30 מכולות של יבואנים ברשות הפלשתינאית.

מתברר, שבמספר מקרים נמצאו מסמכי שחרור מטענים ללא כל שמירה ובקרה. מסמכי שחרור מטען נמסרו ע"י עמיל מכס למובילים לא מורשים שתעריפי ההובלה עליהם זולים יותר. היו מקרים שנהגים "חאפרים" עם עבר פלילי היו קשורים בכנופיות מאורגנות שקיבלו מידע על תכולת המכולות.

בן הרוש אומר, כי יש מי שרוכשים משאיות ישנות תמורת אלפי שקלים בודדים, והם מציעים את ההובלה מהנמלים במחירים נחותים. מובילים אלה, כל כוונתם היא לעסוק בגניבת מכולות תוך כדי הפעלת תרגיל "עוקץ" על מי שמזמינים אצלם את ההובלה.

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גניבת המכולות נותנת את אותותיה גם על תעריפי הביטוח שהולכים ומאמירים ולכן יש לנקוט באמצעים קיצוניים ביותר כדי שמובילים בלתי מאורגנים לא תהיה להם דריסת רגל בנמלים.

נציגי הנמלים, מועצת המובילים והמסיעים, סוכני המכס והתחבורה ולשכת המסחר, החליטו בפגישה להדק את הפיקוח על המסמכים לשחרור מטענים, לאחסנה בכספות, למוסרם רק לנהגים מורשים שבידם ביטוח אחריות מקצועית ולקיים בקרת נהגים ממוחשבת בשערי היציאה מהנמל.