פרויקט מנהרות הכרמל: הסתיימה כריית המנהרה הראשונה

הסתיימה כריית תוואי תנועה באורך של 1,650 מטרים, הגרנד קניון לצומת הצ'ק פוסט. בסוף שנת 2010 צפוי להיפתח לתנועה תוואי המנהרות למלוא אורכו


00:00 ,20.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הסתיימה כריית תוואי תנועה באורך של 1,650 מטרים, בין הגרנד קניון לצומת הצ'ק פוסט. בסוף שנת 2010 צפוי להיפתח לתנועה תוואי המנהרות למלוא אורכו
 
השבוע הסתיימה כריית תוואי תנועה באורך של 1,650 מטרים, בין מרכז הקניות "גרנד קניון" לבין צומת הצ'ק פוסט בחיפה. פריצת המנהרה מהווה ציון דרך משמעותי, לקראת פתיחת פרויקט מנהרות הכרמל לתנועה בעוד פחות משנתיים.
 
פריצת המנהרה מציינת את סיום חפירת המנהרה הארוכה ביותר בארץ – אחת מתוך ארבע מנהרות, המהוות יחדיו את פרויקט מנהרות הכרמל בהשקעה של כ-1.2 מיליארד שקל. בסוף שנת 2010 צפוי להיפתח לתנועה תוואי המנהרות למלוא אורכו בין מוצא הקריות למוצא החוף, כשבתווך - מוצא רופין, המקשר את פרויקט מנהרות הכרמל ללב חיפה. אורך הפרויקט יהיה כשישה ק"מ, מתוכם 4,800 מטרים של נסיעה בתוך מנהרות.
 
על פי דרישת העירייה נסלל כביש חדש בנחל הגיבורים שיהפוך בסיום הפרויקט למסלול טיולים. בנוסף, משקמת חברת כרמלטון את שמורת עין סעדיה ותהפוך אותה לאתר טבע לרווחת המטיילים. עבודת שיקום נופי תבוצע בסיום הפרויקט גם במורדות הוואדי שבמוצא רופין.
 
ראש העיר חיפה, יונה יהב, שסייר במנהרות לאחרונה, לציין כי מנהרות הכרמל, שהן הפרויקט ההנדסי הגדול ביותר המתבצע בישראל, הוא פרוייקט רב חשיבות לחיפה, אשר יקל על המעבר משני קצות העיר וכן יביא להפחתה משמעותית בזיהום האוויר הודות לירידה העתידית במספר כלי הרכב החוצים את העיר.