20 בכירים בחברת נתיבי ישראל נעצרו לחקירה בחשד לשורת עבירות שחיתות

הבוקר (ב') הפכה חקירה סמויה של מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות ממשלתיות לגלויה. על פי החשד, העבירות כוללות שוחד, מרמה והלבנת הון


13:38 ,02.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

באגף החקירות והמודיעין להב 433 (יאל"כ) – מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות שהוקם לאחרונה, נחקר חשד לביצוע שורת עבירות של שחיתות שיטתית, בהן שוחד, מרמה והלבנת הון, על ידי בכירים בחברת נתיבי ישראל.

 

הבוקר (ב') עם הפיכת החקירה מסמויה לגלויה לאחר חודשים של פעילות, נעצרו כ-20 חשודים בהווה ובעבר לחקירה.

 

מזה כמה חודשים מנהל מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות בלהב 433 חקירה סמויה מורכבת, תוך הפעלת מגוון כלים מודיעיניים, טכנולוגיים וחקירתיים מתקדמים, לאור חשד לקיומו של מנגנון שיטתי, המנוהל על ידי גורמים בחברת נתיבי ישראל, בהם בכירים בהווה ובעבר, אשר חברו לספקים חיצוניים וקידמו העסקתם בפרויקטים של החברה. זאת בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה שונות, תוך ביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות, הנאמדות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

 

החקירה הסמויה חשפה וביססה חשד למספר פרשות, שביניהן עוברת כחוט השני שיטת פעולה מאורגנת ושיטתית, לפיה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה לעצמם ולמקורביהם, מקדמים בכירים בחברה את העסקתם של ספקים חיצוניים מסוימים. למותר לציין כי הכספים המשמשים על פי החשד לביצוע העבירות ומופקים מהן הינם, על פי החשד, כספי ציבור.
  

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, עצרו/עיכבו לחקירה כוחות של להב 433 יאל"כ כ-20  חשודים, בהם בכירים בהווה ובעבר בחברת נתיבי ישראל, וערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. במסגרת החיפושים תפסה היחידה מחשבים, מסמכים, חומרים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשות חילוט. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו מי מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

 

החקירה מנוהלת על ידי מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות בלהב 433 יאל"כ בליווי צוות פרקליטים מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ובשיתוף פעולה עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א ברשות המסים. לאורך החקירה התקיים שיתוף פעולה עם רשות החברות הממשלתיות, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור וגורמי מבקר המדינה.