אילת: חניון מיוחד בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן

עיריית אילת הכשירה חניון מיוחד בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן, בעלות סמלית של 20 שקל ליום לטובת הנוסעים העוברים לסיני והציבה שלטים שקידמו את הבאים בשערי העיר מכביש 90 ומכביש 12


10:29 ,03.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מדי קיץ וחגים, בהם פוקדים את העיר אילת המוני בית ישראל, נאלצת אילת להתמודד עם מצוקת חנייה שנגרמת בעיקר על רקע הנהירה הגדולה לסיני ולאחרונה גם על רקע סגירת שדה דב, שגרמה לרבים מהנופשים להגיע לאילת ברכבים. ״עשרות אלפי הנוסעים לסיני מגיעים לאילת, ומחנים את רכבם בכל מקום אפשרי, גם בחופי הים, כשזה בא כמובן על חשבון ציבור הנופשים באילת ועל חשבון תושבי העיר. לצערנו, יש גם המחנים במקומות אסורים תוך שהם מסכנים חיי אדם ואת זה לא נוכל להרשות״, ציין אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העירייה המוביל את התכנית התחבורתית העירונית. לנקרי הדגיש כי ״אנו מכבדים את היוצאים לסיני ודואגים להם גם למגרשי חנייה מוסדרים וזולים ומצפים שהם יכבדו את העיר ואת הכללים בה ואת החוק כמובן״.

 

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי: ״מפרץ אילת שהוכתר לא מכבר בין 42 המפרצים היפים בעולם לא יהפוך בשום אופן למגרש חניה. לא ייתכן שאלה הבוחרים באילת בזכות חופיה ואתרי הצלילה שבה, לא ימצאו בסמוך להם חנייה״. 

מדי שנה מארחת העיר אילת כ-2.8 מיליון נופשים. את מעברי הגבול עוברים מדי שנה מאות אלפי נופשים. בשנת 2018 עברו את הגבול כמיליון תיירים בשנת 2019 צופים כי יעברו את הגבול 1.2 מיליון נופשים. על רקע מצוקת החנייה כאמור, פועלת העירייה להכשיר חניונים מוסדרים, שישמשו גם את הנופשים בעיר, אשר יוזמנו לנוע בה באמצעות שאטלים עירוניים. החניון הראשון שהוכשר הוא כאמור חניון לעוברים לסיני. החניון הוכשר במהירות בזק על מנת שישמש כבר בחג ראש השנה את העוברים לסיני ובכך יתפנו מאות מקומות חנייה לנופשים בעיר. כאמור, רק רכבים בודדים חנו בו במהלך החג וגרמו לעירייה לאכוף את החנייה האסורה בלילה לאורך רצועת החוף הדרומי. 287 ברירות קנס ניתנו בגין החניה האסורה ו-50 רכבים אשר הפריעו לתנועה נגררו.

 

כזכור בפעולה שנמשכה כשנתיים, פינתה העירייה את רצועת החוף הדרומית מקרוואנים, אוהלים ומכסות שכיסו את החוף, במטרה לצמצם ככל הניתן, פגיעה בשונית האלמוגים הסמוכה ולהסדיר שימוש ראוי לאורך החוף הדרומי המוגדר כשמורת טבע. ההחלטה בהתאם לחוק העזר לאילת (איסור לינה, הקמת מחסות והבערת אש על שפת הים ובשטחים ציבוריים) התשמ"ב 1982, התקבלה בהתאם למדיניות הנהלת העירייה הרואה בחופי אילת, משאב לאומי ונכס ציבורי המיועדים לשימוש כלל תושבי העיר ואורחיה וכחלק מפעולות העירייה להכשיר עוד ועוד חופים לאורך מפרץ אילת, דוגמת פינוי חוף מפרץ השמש מדרי חוף, הסרת מבנים לאורך החופים, פתיחת קטע חוף משטח קצא״א באורך 500 מטרים לטובת הציבור הרחב ובעת הזו שחרור חוף החשמל.