בכירי ב.מ.וו יבחנו בישראל טכנולוגיות כחול-לבן

בכירי ענקית הרכב ייפגשו עם למעלה מ- 20 חברות טכנולוגיה ישראליות, שאותרו ונבחרו מבעוד מועד בהתאם לדרישות החברה


15:04 ,14.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת בכירים של ענקית הרכב הגרמנית ב.מ.וו יגיעו מחר (ב') לישראל לסדרת פגישות.

 

מטרת המשלחת, בראשות בהובלת ד"ר הרברט דיס (Dr. Herbert Diess) חבר ההנהלה הבכירה והאחראי על תחום הפיתוח, היא לבחון רכישת טכנולוגיות ושיתופי פעולה עסקיים עם חברות ישראליות, המציעות פתרונות מתקדמים, ייחודיים וחדשניים בתחום הרכב.

 

במהלך הביקור עתידים חברי המשלחת להיפגש עם המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, מנכ"ל מכון היצוא עופר זקס, מנהל מינהל תחליפי דלק במשרד רוה"מ איל רוזנר ומנהל המטה לקידום השקעות במשרד הכלכלה עודד דיסטל.

 

המשלחת אורגנה בסיוע הציר המסחרי של משרד הכלכלה בדרום גרמניה ואוסטריה מרדכי איש שלום, מכון היצוא הישראלי ומינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה, שסייעו באיתור החברות הישראליות בעלות הפיתוחים המתקדמים והחדשניים ביותר, בהתאם לדרישות שהועברו ממטה ב.מ.וו.

 

 שי זרביץ', ממונה מחלקת אירופה במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה: "בישראל מספר הולך וגובר של חברות טכנולוגיה ישראליות מייעדות פיתוחים לענף הרכב העולמי, בהם פתרונות מתקדמים השותפים לחזון המכונית האוטונומית, אופטימיזציית ביטחון נוסעים ונהגים, וכן מיזמים של תחליפי דלקים לתעשיית האוטומוטיב, המביאות לצמצום זיהום אוויר וניצול יעיל וחסכוני יותר של מנועי הבעירה ברכבים".

 

אורי פחטר, מנהל מחלקת פרויקטים בינלאומיים ומדינות יעד במכון היצוא: "יצרנית הרכב ב.מ.וו. מובילה שנים ארוכות את תעשיית הרכב העולמית בהיקף השקעותיה במו"פ. בקרב הספקים של תעשיית הרכב, נחשבת ב.מ.וו. ליצרנית הרכב הנגישה ביותר לחדשנות טכנולוגית. תעשיית הרכב העולמית מתעניינת כיום בחדשנות טכנולוגית ממגוון רחב של תחומים תעשייתיים, ביניהם מתחום מדעי החיים, תקשורת, תוכנה, חומרים מרוכבים וקלי משקל, סנסורים, הנעה אלטרנטיבית, אגירת אנרגיה, רכב מקושר ועוד.

 

"לאחר הליך ארוך ומסודר, שנוהל על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי במינכן וענף הרכב במכון היצוא, במסגרתו הוצגו בפני מקבלי החלטות בכירים בב.מ.וו. פתרונות טכנולוגיים של חברות ישראליות בשלל תחומים תעשייתיים, הגיעו נציגי החברה להכרה כי יש בישראל כר נרחב לבחינת שיתופי פעולה טכנולוגיים. הרב גוניות הטכנולוגית בישראל, כמו גם החדשנות והחשיבה על פתרונות ייחודיים קידמו את החלטת החברה להגיע ארצה, לבחון שיתוף פעולה עסקי ולפעול על מנת לקדם את הטמעת הטכנולוגיות הישראליות בדגמי רכב עתידיים. ביקור חשוב זה הינו עדות נוספת להכרה ביכולותיה של התעשייה הישראלית".

 

מחברת ב.מ.וו נמסר לקראת הביקור: "ישראל ידועה כמרכז פעילות משמעותי של כמה מהחברות המתקדמות ביותר בתחום המוצרים המשלימים לרכב ובה נוסדו חברות המציעות פתרונות חדשניים בתחום הקישוריות, העברת המידע והאנרגיה. תחומים אלו של חדשנות, רלוונטיים ביותר עבור BMW ומסיבה זו BMW נכונה להחליף רעיונות בתחומים הנוגעים לפיתוחים העדכניים ביותר. בכוונתנו להיפגש גם עם נציגים רשמיים של מדינת ישראל, כגון המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, על מנת לדון בסוגיות הנוגעות בעתיד התחבורה הברת קיימא והידידותית לסביבה".