תוקם רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

הרשות תוקם בלשכת המדען הראשי ביוזמה של משרדי הכלכלה והאוצר, במטרה לשמור ולקדם את תעשיית ההייטק ולהגדיל את הפריון והחדשנות בתעשייה


12:17 ,11.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה נפתלי בנט ושר האוצר יאיר לפיד מקדמים את הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית.

 

על פי התוכנית, הרשות תתפקד כזרוע ביצועית ללשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה. ההצעה תדון בישיבה הקרובה של הקבינט החברתי-הכלכלי.

 

לרשות שתוקם יוקנו יכולות מקצועיות וגמישות מרבית, מתוך כוונה לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים, שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה בקצב שמתאים לשוק וביעילות מרבית. מטרותיה הנוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל.

 

הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית היא פתרון שגובש לאחר עבודת מטה יסודית. הפעלה נכונה של מגוון כלי התמיכה העומדים לרשות התעשייה עשויה להגדיל את קצב צמיחתה, להגדיל את שיעור המועסקים בתעשייה עתירת הידע ובתחומי החדשנות, להגדיל את הפריון בענפים מסורתיים ועוד.

 

הקמת הרשות מחזקת את מטרתה ארוכת הטווח של הממשלה ביחס לתעשיית ההייטק, שהיא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית אל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק אל מנוע צמיחה זה.

 

בנט: "הרפורמה היא מהפכה, שנעשית לראשונה ולאחר 20 שנה בלשכת המדען הראשי. הרפורמה מקצרת הליכים ומספקת את ארגז הכלים הנכון להגברת החדשנות הישראלית ולהגדלת הצמיחה והכלכלה. יחד עם חוק האנג'לים, נותנת הרפורמה אנרגיה אדירה לשוק ההייטק הישראלי".

 

לפיד: "ישראל היא אומת הסטארט-אפ. מתפקידנו לוודא שישראל תמשיך לעמוד בקדמת הבמה הבינלאומית ולשמר את קטר החדשנות כמנוע הצמיחה למשק. כפי שכבר הודעתי, בתקציב 2015 לא יועל מסים. מטרתנו היא לא להגדיל את נטל המסים על כתפי האזרחים, אלא לייצר מחוללי צמיחה, שאחת מהן היא הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית".

 

מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג: "הקמת הרשות תמצב את ישראל בחזית החדשנות העולמית. גיבוש המבנה הייחודי של הרשות, שאין כמותו בממשלה, בוצע תוך שימת לב מיוחדת ליצירת פעילות מהירה, יעילה וממוקדת מחד ושמירה על קשר הדוק עם מדיניות משרד הכלכלה לעידוד החדשנות מאידך".

 

מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן: "גיבשנו תוכנית אסטרטגית שמטרתה הגדלת השקעה הממשלתית בחדשנות. הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית תסייע ליזמים המובילים חדשנות ותיישם את מטרות הממשלה לחיזוק תחום החדשנות ולצמיחתו של המשק הישראלי".

 

המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון: "אנו מביאים היום מודל חדשני של רשות סטטוטורית, המסוגלת לפעול אל מול צרכי התעשייה במהירות ויעילות. נבנתה מערכת של איזונים ובלמים, שתשמור על המטרות הממשלתיות לשמן היא קיימת, תוך התנהלות חכמה, גמישה וחדשנית ובסטנדרטים המותאמים לתחכום והחדשנות של התעשייה אותה אנו משרתים.

 

"תעשיית ההייטק הישראלית, שהגיעה ב-20 השנים האחרונות להישגים מרשימים, לאחד ממרכזי החדשנות המובילים בעולם ולמנוע הצמיחה העיקרי של המשק, נמצאת בהאטה מדאיגה בשנים האחרונות, ולכן מתחייבים צעדים משמעותיים לצורך התנעה מחדש של צמיחת התעשייה.

 

"המטרה של לשכת המדען הראשי היא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית של תעשיית ההייטק אל מול תחרות הולכת וגוברת, בד בבד עם חיבור חלקים נרחבים יותר במשק אל מנוע צמיחה זה. מטרה זו מחייבת שינוי מדיניות משמעותי ומעבר ממשימה מרכזית אחת של יצירת תעשייה – משימה שהיוותה את ליבת המדיניות של פעילות הלשכה – לריבוי משימות ממוקדות יותר הדורשות כלים מוכווני לקוח ומוכווני משימה".