התקדמות בעבודות הקמת תחנות הרכבת כרמיאל ואחיהוד

בתחנת אחיהוד הושלם שלב ג' ואילו בתחנת כרמיאל הושלם שלב ב' בהקמת שלד התחנה כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים


10:47 ,11.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר כי הושלם שלב ג' בעבודות הקמת תחנת רכבת אחיהוד שנכנסה לשלב גמר ביצוע. במקביל הושלם שלב ב' בהקמת תחנת כרמיאל ומרכז התחבורה שיוקם לצידה, כחלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל להקמת רכבת עכו - כרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

 

תחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל מוקמות בהשקעה של כ-230 מיליון שקלים. בתחנת אחיהוד הושלמו מבנה התחנה המרכזי, שני רציפי צד אשר אליהם מוביל מעבר משוקע, מבנה מערכות השליטה והבקרה, תחנה לשירות הנוסעים וחניון המכיל כ-180 מקומות חנייה. בהמשך תושלם סלילת דרך גישה אל התחנה באורך 900 מטרים, כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצדי כביש הגישה.

בתחנת כרמיאל הושלמו עבודות שלב ב' בהקמת מבנה התחנה ושני הרציפים. תחנת כרמיאל תכלול רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב, לצידה יוקם מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית, בו טרמינל נוסעים בן שתי קומות. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים.

 

בחברת נתיבי ישראל מציינים כי במקביל להתקדמות הקמת התחנות, נמשכות עבודות המסילה ומדי יום מונחים לאורך תוואי הרכבת כ-300 מטרים נוספים. עד כה הונחו 18.5 ק"מ של מסילת ברזל כפולה והושלמה הנחת המסילה באורך כולל של 5 ק"מ במנהרות גילון, שם הונחה לראשונה בישראל מסילת רכבת על גבי משטח בטון יצוק, בשיטת LVT השוויצרית. אדני הרכבת המודרניים, המיוצרים בישראל, עשויים בטון קשיח המותאם לנשיאת משקל עצום. פסי המסילה השוקלים כ-60 קילו למטר, עשויים פלדה ומיובאים מצ'כיה. במקביל להנחת המסילה, מתבצע פיזור והידוק חצץ לביסוס המסילה על ידי קרונות ייעודיים.

 

מחברת נתיבי ישראל נמסר כי הקמת רכבת עכו - כרמיאל מתבצעת בהשקעה כוללת של כ-2.8 מיליארד שקלים, במסגרת הפרויקט מוקמת תשתית למסילה כפולה באורך של כ-23 ק"מ, הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות תכן של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים - אחיהוד וכרמיאל.