להקים ועדת חקירה בנושא השוליים לאורך כביש 6

לשכת עורכי הדין מצטרפת לקריאתו של יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש בנוגע לסלילת כבישים ללא שוליים תקניים


00:00 ,12.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

היום תתקיים פגישה בין נציגי מועצת המובילים והמסיעים לבין נציגי חברת דרך ארץ, המתפעלת את כביש חוצה ישראל בנוגע להסדרי הבטיחות לאורך הכביש.

הפגישה לאור התאונה הקטלנית בין משאית לאוטובוס שאירעה בתחילת החודש בכביש 6.

לפני הפגישה אמר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש: "אני הולך לשמוע מה יש להם להגיד. אם הם מציעים פתרונות מעשיים - לא רק בכדי לסמן וי - ותוכניות אופרטיביות לעשות תיקונים ושינויים בכביש פי מה שאנחנו, כבעלי מקצוע, חושבים, בשביל לשמור על חיי אדם, אז בסדר. אם לא, נמשיך הלאה.

"נוצר מצב פה במדינה שוועדה זו או אחרת של הכנסת נותנת הנחייה. זה מדבר לא מחייב. הנחיות יש מפה ועד להודעה חדשה, אבל היות והן לא מחייבות, שום דבר לא נעשה. מי שצריף להוביל את הדברים אלה חברי ועדת הכלכלה של הכנסת. אבל יש 120 חברי כנסת מבסוטים, שיש להם עבודה לארבע שנים.

"לאורך כל כביש חוצה ישראל אין מקום אחד שהשול בו הוא 3 מטר תקני. תראה, מרחיבים עכשיו את כביש 4 בנתניה. אני מתערב איתך שאין שם הנחיה לעשות 3 מטר שול. או ניקח את כביש עוקף קריות החדש (כביש 22). זה כביש מודרני ומהיר. הוא 20 שנה בתכנון ואין שם שול מתאים".

ובאותו נושא: פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין מצטרף לקריאתו של בן הרוש לחייב להקים כל כביש עם שול מתאים. יו"ר פורום עו"ד דוד אור רון הודיע לבן הרוש על כוונתו לפנות לראש הממשלה בכדי שזה יוקרה על הקמת ועדת חקירה למחדל "השוליים הצרים בכביש 6", כדבריו.

בן הרוש הוסיף עוד, שבכוונתו לפנות לאחר החגים לבג"צ, בכדי שזה יורה להוסיף שול של 3 מטר לכל אורך כביש 6.