משרד התחבורה יעניק מענקים לגיוס והכשרת נהגות ונהגי אוטובוס חדשים

שרת התחבורה מרב מיכאלי: הנהגות והנהגים הם התשתית החשובה ביותר בתחבורה הציבורית שלנו, ואנחנו נמשיך להשקיע בה ובכל עובדי התחבורה הציבורית כמה שיותר. יעניק מענקים לכ-2,500 נהגות ונהגים בגובה של 10-45 אלף שקלים


09:18 ,02.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תפרסם בימים הקרובים תכנית לתשלום מענקים להכשרה מוגברת של נהגים ונהגות חדשים בתחבורה הציבורית.

 

במסגרת התכנית נקבע כי שכר המועמדים והמועמדות ישולם במהלך תקופת ההכשרה וכלל עלויות ההכשרה ישולמו על ידי המפעיל. במקביל, המועמדים והמועמדות ידרשו להתחייב לתקופת העסקה מינימאלית בענף.

 

צעד זה נועד לסייע בגיוס נהגות ונהגי אוטובוס לתחבורה הציבורית ובכך לאפשר את תוספות השירות המשמעותיות, המתכוננות במסגרת תכנית החומש לתחבורה ציבורית.

 

בהתאם להערכות, מפעילי התחבורה הציבורית יידרשו לגייס מדי שנה כ-4,000 נהגים חדשים כדי לענות על הצרכים ולהפעיל את קווי התחבורה הציבורית באופן התואם את המכרזים והגידול בהיקף השירות. 

 

האחריות על גיוס, הכשרה והעסקה של הנהגים חלה על מפעילי התחבורה הציבורית. יחד עם זאת, פועל משרד התחבורה יחד עם משרדי ממשלה נוספים במישור הרגולטורי ובשיתוף פעולה עם מפעילי התחבורה הציבורית למציאת פתרונות שונים ומגוונים להגדלת היצע הנהגים בענף.

 

במסגרת זאת, אושר בתכנית החומש תקציב ייעודי להכשרת נהגי אוטובוס חדשים שיועסקו בענף, העומד על כ-200 מיליון שקלים. תקציב זה ישמש בין היתר למתן מענקים להכשרת נהגי ונהגות אוטובוס חדשים, ויסייע באופן זמני במימון עלויות ההכשרה, לכל מפעיל שירות שיהיה מעוניין בכך. מענקי ההכשרה ישולמו עבור 2,500 נהגי ונהגות האוטובוסים הראשונים שיצטרפו למערך התחבורה הציבורית בכל החברות המפעילות. החברות יזכו במענק, עם סיום הליך הכשרתם של הנהגים והנהגות החדשים, כל עוד לא נחצה באותו מועד הרף הענפי שנקבע.

 

גובה המענקים ייקבע בהתאם למשך הליך ההכשרה, תוך עידוד חברות התחבורה הציבורית להאיץ את ההליך לזמן הקצר ביותר תוך שמירה על איכות ההכשרה. במסגרת זאת, יקבלו המפעילים מענק של 10,000 שקלים עבור נהג אוטובוס שהליך הכשרתו נמשך 8 חודשים לכל היותר, מקבלת אישור משרד הרישוי לתחילת ההכשרה, לעומת מענק בגובה 20-45 אלף שקלים, עבור הכשרה מואצת שנמשכה עד ארבעה חודשים מרגע האישור.

 

המפעיל יישא בכל עלויות ההכשרה של הנהגות והנהגים החדשים, לרבות דמי קיום, בגובה שלא יפחת משכר המינימום לאורך תקופת ההכשרה. כמו כן, יוענק מענק נוסף בגובה 10,000 שקלים, לכל מפעיל שהעסיק את הנהגים החדשים שנה לפחות, במקביל להתחייבות של הנהגים מראש לשנה של עבודה.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״הנהגות והנהגים הם התשתית החשובה ביותר בתחבורה הציבורית שלנו, ואנחנו נמשיך להשקיע בה ובכל עובדי התחבורה הציבורית כמה שיותר. המהלך שאנחנו משיקות היום הוא צעד אחד בסדרה של פעולות רבות שנועדו לחזק את מעמד הנהג/ת, לשפר את תנאי העבודה וההעסקה, לקדם את העלאת השכר ולשים דגש על הכשרה איכותית, ממוקדת ויעילה״.

 

מנכ״לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: ״המחסור בנהגים הוא אחד החסמים המשמעותיים העומדים בפני תגבור השירות באוטובוסים, כחלק מתוספות השירות במאות מיליוני שקלים מדי שנה לתחבורה הציבורית. המענקים הם צעד נוסף, בשורת צעדים, על מנת לשפר את האטרקטיביות של המקצוע ולהיטיב את תהליך הגיוס וההכשרה״.