רכבת ישראל: רווח של 57.4 מיליון שקל בחציון הראשון של השנה

בחציון הראשון של 2025 הובילה רכבת ישראל כ-3.3 מיליון טון בהשוואה ל-3.1 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי מגזר המטענים בחציון הראשון של 2025 עמדו על כ-52.6 מיליוני שקלים, בהשוואה להפסד של 30.1 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד


09:01 ,14.08.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול פרסמה חברת רכבת ישראל את תוצאותיה לחציון הראשון של שנת 2025. תוצאות החציון הראשון מעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית של חברת רכבת ישראל. בשנה האחרונה חברות הדירוג ׳מעלות׳ ו׳מידרוג׳ העלו את דירוג רכבת ישראל ודירוג האג״ח שלה מדירוג +AA לדירוג AAA. העלאת הדירוג נובעת משיפור מהותי בפעילות החברה וחיזוק איתנותה הפיננסית, לאור הסכם ההפעלה והפיתוח החדש מול המדינה, אשר גם מחזק לפי הערכתם את הזיקה בין החברה למדינה. זאת לצד המשך השקעות רחבות היקף ברכבת ישראל ובתחבורה הרכבתית.

 

הרווח הכולל לחציון הראשון של שנת 2025 עמד על 57.4 מיליון שקל ביחס לרווח כולל של 101.76 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. את החציון הראשון של 2025 סיימה החברה ברווח תפעולי תזרימי (Adjusted EBITDA) של כ-68.49 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי (Adjusted EBITDA)  של כ-117.21 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.81 מיליארדי שקלים בהשוואה ל-1.69 מיליארד שקל בחציון המקביל אשתקד.  

 

שינוע מטענים

 

בחציון הראשון של 2025 הובילה רכבת ישראל כ-3.3 מיליון טון בהשוואה ל-3.1 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון המדווח על 159.6 מיליון שקל בהשוואה ל-162.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי מגזר המטענים בחציון הראשון של 2025 עמדו על כ-52.6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 30.1 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.  

 

הסעת נוסעים

 

ממוצע הנסיעות היומי בחציון הראשון של 2025 עמד על כ-265 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה לכ-250 אלף נסיעות ביממה בחציון המקביל אשתקד. בחציון הראשון לשנת 2025 בוצעו 34.3 מיליון נסיעות בהשוואה ל-31.4 מיליון נסיעות בחציון המקביל אשתקד. נתוני הנסיעות ברבעון המדווח הושפעו רבות ממבצע ״עם כלביא״ אשר הביא לירידה במספרי הנוסעים וכן לצמצום שירות בשל גיוס עובדים לטובת המאמץ המלחמתי.

 

ההכנסות מהסעת נוסעים בחציון הראשון של 2025 הסתכמו ל-1.6 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.49 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

 

יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל עו״ד משה שמעוני: ״רכבת ישראל ממשיכה בחיזוק איתנותה הפיננסית לטובת שיפור מרקם החיים של כל תושבי המדינה, וצומחת בכל ההיבטים: הפיננסיים, התשתיתיים, ההפעלתיים ועוד.  אני מודה למשרד התחבורה, לחברי לדירקטוריון, שותפי לדרך, להנהלת הרכבת, משרד האוצר ורשות החברות על הליווי והסיוע בהתפתחות הרכבת, והפיכתה לחברה חזקה ומובילה בנוף החברות הממשלתיות״.

 

מנכ״ל רכבת ישראל שיקו זנה: ״למרות ריבוי האתגרים שעמדנו בפנינו בחציון האחרון, כגון גיוס מאות מעובדי הרכבת למילואים, נפילות טילים בתחנות רכבת, והפעלה בעת מצבי חירום קיצוניים, המשכנו לקדם ולחזק את רכבת ישראל תוך השיפור השירות. אני מודה לדירקטוריון החברה, לעובדי הרכבת ולמשרד התחבורה והאוצר על השותפות והמסירות״.