האניה Zim California עשתה היסטוריה בנמל חיפה - חמישה מנופים על אנייה אחת

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי בסוף השבוע האחרון נשברו שיאים בנמל חיפה: האנייה צים קליפורניה, אחת מהאוניית החדשות של חברת השיט הישראלית צים, בעלת כושר הובלה של כ-5000 מכולות, הגיעה לראשונה לחיפה. נמל חיפה טיפל ב-3600 המכולות שעל סיפונה , ולראשונה,


00:00 ,26.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
אוניית "צים קליפורניה" הגיעה לנמל חיפה עמוסה ב- 3600 מכולות על סיפונה. המכולות הכילו מטען כללי אשר הגיע מהמזרח הרחוק , קנדה וארה"ב.
 
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי בסוף השבוע האחרון נשברו שיאים בנמל חיפה: האנייה צים קליפורניה, אחת מהאוניית החדשות של חברת השיט הישראלית צים, בעלת כושר הובלה של כ-5000 מכולות, הגיעה לראשונה לחיפה. נמל חיפה טיפל ב-3600 המכולות שעל סיפונה , ולראשונה, הוקצו לעבודה על האנייה 5 מנופי גשר ענקיים.
 
האניה "צים קליפורניה" (Zim California) משתייכת לקו הגלובלי של אוניות צים העושות דרכן בין נמלי ישראל, דרום הים התיכון, קנדה, ארה"ב, הקריביים, חוף מערבי ארה"ב ונמלי המזרח הרחוק.
 
כידוע, עד היום לא ניתן היה, גם בגלל בעיות בטיחות הקשורות למרחק בין המנופים, להקצות יותר מארבעה מנופים לאנייה. באניית הענק החדשה, צים קליפורניה שאורכה כמעט 300 מטר, הדבר מתאפשר.
 
המנופים ביצעו למעלה מ-1000 תנועות פריקה במשמרת אחת.