המבורג סוד רכשה את CCL

החברה האיטלקית שינעה במהלך 2006 כ-360 אלף TEUוהיתה בעלת מחזור הכנסות של 440 מיליון יורו. מחברת א.מ.א נמסר בתגובה: "ככל הנראה ייפתחו בפני החברה אפשרויות נוספות בעיקר בהובלה בקירור"


00:00 ,07.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה האיטלקית שינעה במהלך 2006 כ-360 אלף TEUוהיתה בעלת מחזור הכנסות של 440 מיליון יורו.  מחברת א.מ.א נמסר בתגובה: "ככל הנראה ייפתחו בפני החברה אפשרויות נוספות בעיקר בהובלה בקירור"
 
חברת המבורג סוד וקבוצת GF הודיעו היום כי על חתימת חוזה לקניית חברתCCL  (Costa Container Lines S.P.A), וכן חברות Calmedia. קבוצת GF הינה הבעלים של חברת הספנות האיטלקית CCL.
 
מחברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א, הסוכן הישראלי של Hamburg Sud, ציינו בתגובה לידיעה כי המשמעות היא שפני א.מ.א ייפתחו בפניה עוד אפשרויות במסגרת רכישת CCL על ידי המבורג סוד, וכי הדבר יתבטא בעיקר בהרחבת פעילות ההובלה בקירור ביבוא מדרום אמריקה וכן יצוא לאיים הקאריביים ודר' אמריקה שם יש ל-CCL פעילות ענפה.
 
על פי ההסכם, חברת המבורג סוד תשתלט בנוסף על צוות עובדי משרד CCL באיטליה, וכן על סוכנויות בנות של CCL באירופה ודרום ומרכז אמריקה. החברה הגרמנית תשתלט בנוסף על התחייבות חוזיות של החברה כגון חוזי לקוחות, החכרות, Time Charter, שירותי טרמינלים וסוורות, סוכניות והסכמים עם ספקים. 
 
כמו כן תשתלט חברת המבורג סוד על צי המכולות של CCL ותעניק שירותי צ'רטר עבור מכולות אלו.
 
הסכם הקנייה והמכירה נוגע לקווי סחר שהפעילות החברות הנ"ל בקווי השירות:

מערב הים התיכון/ החוף המזרחי של דרום אמריקה,
החוף המזרחי של דר' אמריקה/ האיים הקאריביים ומקסיקו/
מערב הים התיכון/ החוף הצפוני של דר' אמריקה והאיים הקאריביים
איטליה/ טורקיה ויוון
 
אוניות צי חברת CCL נשאו בקווים אלו במהלך שנת 2006 360 אלף TEU. מחזור ההכנסות של החברה מפעילות זאת באותה שנה הגיע ל-440 מיליון יורו בשנת 2006.
 
בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה החוזה ייכנס לתוקף בתוך חודש, החל מ-1 בדצמבר 2007.
 
חברת CCL האיטלקית, אשר מקום מושבה בגנואה, הנה בבעלות קבוצת GF והיא מתפעלת צי של 29 אוניות בנפח כולל של 34 אלף TEU, עובדה המעמידה אותה במקום ה-31 בדירוג חברות הספנות הגדולות בעולם.
 
החברה משרתת יעדים באיים הקנריים, טורקיה, קנדה, מקסיקו, האיים הקאריביים (בהם קובה) וכן יעדים במרכז ודרום אמריקה שהם סינרגטיים לפעילות של Hamburg Sud ומאפשרים נגישות לשווקים במזרח אגן ים תיכון ממרכז ודרום אמריקה כולל ישראל.
 
חברת CCL מעסיקה כ-450 עובדים ברחבי העולם וכאמור, מחזור ההכנסות שלה בשנת 2006 עמד על 440 מיליון יורו (570 מיליון דולר).