חברת APL: קו נוסף בשירות בין ארה"ב וישראל

הקו החדש, קו סואץ אקספרס SZX בין ארה"ב ומזרח אסיה, יפעל באמצעות שמונה אוניות בדגל אמריקאי. הקו יפקוד החל מחודש מרץ את נמל פורט סעיד ויאפשר שירותים ביבוא וביצוא באמצעות אוניית הזנה בדגל אמריקאי


00:00 ,25.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הקו החדש, קו סואץ אקספרס SZX בין ארה"ב ומזרח אסיה, יפעל באמצעות שמונה אוניות בדגל אמריקאי. הקו יפקוד החל מחודש מרץ את נמל פורט סעיד ויאפשר שירותים ביבוא וביצוא באמצעות אוניית הזנה בדגל אמריקאי
 
מסוכנות טירן נמסר כי חברת הספנות APL מרחיבה את שירותיה בישראל. טירן שיפינג, המייצגת בישראל חברת APL, ציינה כי חברת הספנות מסינגפור, הממוקמת בין חמש חברות הספנות הגדולות בעולם, פותחת קו נוסף מארה"ב למזרח אסיה אשר ישרת גם את ישראל על ידי שמונה אוניות הנושאות דגל אמריקאי.
 
השירות, שנקרא SZX (סואץ אקספרס) ויחל לפעול בחודש מרץ, יופעל באמצעות אוניות האם של החברה על פי סבב הפקידה הנ"ל:
 
ניו יורק – צ'רלסטון – סוואנה – נורפלוק – פורט סעיד – סינגפור – פורט סעיד – נורפולק – סוואנה – צ'רלסטון – ניו יורק
 
מטירן שיפינג נמסר כי העצירה בנמל פורט סעיד שהתווספה לקו SZX מאפשרת למעשה להרחיב את שירותי היבוא והיצוא של החברה לקהל לקוחותיה בישראל, הן לארה"ב והן למזרח, וזאת באמצעות פעילותה של אוניית ההזנהNational Gloryׁ הנושאת אף היא דגל אמריקאי, ומגיעה לנמל חיפה.
 
סבב הפקידה של אוניית ההזנה הינו כדלקמן:
 
פורט סעיד – חיפה – מרסין – דמיאטה - פורט סעיד
 
מטירן שיפינג נמסר כי שירות ההזנה הנ"ל מאפשר לטירן להציע שירות אטרקטיבי בזמני הפלגה מהירים במיוחד כך שזמן ההפלגה בין חיפה למרסין עומד על יום אחד, ובין מרסין לאשדוד וחיפה על יום אחד, וזאת באמצעות חברות הספנות המיוצגות על ידי טירן שיפינג.
 
עוד נמסר מטירן שיפינג כי שיפור השירות ביבוא יבוא יתבטא בהגדלה ניכרת של הקצאת מקום למטענים המיועדים לישראל מהמזרח הרחוק, בהם סין ומזרח הודו. המטענים ישוטענו לסינגפור ויעלו על אוניות האם של חברת APL בקו סואץ אקספרס לפורט סעיד ומשם לישראל. זמן ההפלגה מסינגפור לחיפה הינו כ-16 יום (מסינגפור לפורט סעיד 12 יום). כמו כן קו זה מציע הובלות מישראל לנמלי המזרח הרחוק ואוסטרליה.
 
השיפור בשירות ביצוא מחיפה לניו יורק בקו SZX דרך פורט סעיד, יבוא לידי ביטוי בהגדלה נכרת של הקצאת מקום ובזמן ההפלגה המהיר שמציעה חברת APL העומד על 17 יום (11 יום בין פורט סעיד לניו יורק). עוד נמסר כי הקו מציע בנוסף לשירות לניו יורק גם שירות לנמלי צ'רלסטון, סוואנה ונורפולק.
 
נציין כי חברת APL מציעה גם שירות מהחוף המערבי של ארה"ב דרך החוף המזרחי לישראל ושירות מישראל לחוף המערבי דרך נמל סינגפור.
 
מטירן שיפינג ביקשו להדגיש כי חברת APL הינה חברת הספנות היחידה המציעה כיום שירות מלא בקו ארה"ב ישראל תחת דגל אמריקאי כך שהדבר מהווה יתרון עבור מטענים שנדרש להובילם באניות תחת דגל אמריקאי בלבד.