חשש גובר מפני סכסוך עבודה והשבתה בנמל חיפה

בימים האחרונים לא הצליחו הצדדים להגיע להבנות וגובר החשש שעם תחילת השנה האזרחית החדשה יפרוץ סכסוך עבודה והשבתה


00:00 ,27.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות וועדי העובדים בחיפה התחייבו לשקט תעשייתי עד לסוף 2007 במקביל למו"מ מול הנהלת נמל חיפה. בימים האחרונים לא הצליחו הצדדים להגיע להבנות וגובר החשש שעם תחילת השנה האזרחית החדשה יפרוץ סכסוך עבודה והשבתה.
 
הדיונים עם ההסתדרות והועדים לא הבשילו לכלל הסכמה. כך הודיעה הבוקר הנהלת חברת נמל חיפה וציינה שאי לכך, חוזר האיום של פריצת סכסוך עבודה והשבתת הנמל החל מיום 31.12.07.
 
סכסוך העבודה הוכרז במהלך אמצע חודש נובמבר השנה והוא כולל 4 סקטורים: מינהל, טרנספורט, סואר וציוד. אך, בעקבות דיון שהתקיים בסוף חודש נובמבר בבית הדין לעבודה בחיפה הוחלט כי הנהלת נמל חיפה וועדי העובדים ישבו למשא ומתן על מנת לפתור את חילוקי הדעות הקיימים ביניהם. הנהלת חברת נמל חיפה ביקשה אז להוציא צו מניעה כנגד העובדים אך לאחר שהעובדים התחייבו לשמור על "שקט תעשייתי" עד לסוף שנת 2007 הורה בית הדין לעבודה לצדדים לשבת לשולחן המשא ומתן.
 
כאמור, לאחר פגישה שקיימו אתמול הצדדים נמסר הבוקר מהנהלת חברת הנמל שמרבית העילות המוזכרות לסכסוך העבודה אינן עולות בקנה אחד עם הסכמי הרפורמה בנמלים על פיהם קיבלו העובדים תוספות שכר ומענקים והתחייבו לשמור על שקט תעשייתי לתקופה של חמש שנים.
 
"עילות הסכסוך בחלקן כלליות ומעורפלות מאוד, בחלקן עוסקות בנושאים אישיים של חברי הועדים וככלל אינן מהותיות כלל", כתבה הנהלת חברת הנמל בפנייה אל משרד התחבורה ואל נציגי הארגונים השונים. אי לכך, ציינו בנמל, קיימת האפשרות שתפרוץ שביתה בנמל חיפה ביום 31.12.07 ואילך .
 
"אנו מצטערים על ההחלטה הפזיזה והנמהרת של ההסתדרות לאשר סכסוך עבודה בחברת נמל חיפה ללא כל עילה משמעותית ולאיים בשביתה מיותרת ,שאיננו רואים כל הצדקה לקיומה ונעשה מצידנו כל שנוכל כדי למונעה".

מהנהלת הנמל נמסר בנוסף שבימים אלו הם פונים שוב לבית הדין לעבודה בכדי למנוע את איום השביתה.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, התייחס הבוקר לנושא. "עד עתה טרם הגיעו הצדדים לסכסוך לידי הסכמה ובמצב העניינים כרגע יש להיערך לאפשרות של השבתתו של נמל חיפה. למיטב ידיעתנו מתכוונת הנהלת הנמל לפנות כבר בימים הקרובים לבית המשפט בבקשה להוצאת צו מניעה לשביתה הצפויה".