ליפשיץ: מנכ"ל חנ"י התחייב להסדיר חנית משאיות בכניסה לנמל אשדוד

יו"ר ועדת תובלה ונמלים באיגוד לשכות המסחר מר עמיעד ליפשיץ, טוען שבדיון שערכה נשיאות איגוד לשכות המסחר, התחייב שלמה ברימן מנכ"ל חנ"י להקים, תוך חודש, מגרש חניה ל- 70 משאיות בכניסה לנמל אשדוד. חנ"י מאשרת: פועלים להכשרת והרחבת החניון הקיים


00:00 ,22.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ועדת תובלה ונמלים באיגוד לשכות המסחר מר עמיעד ליפשיץ, טוען שבדיון שערכה נשיאות איגוד לשכות המסחר, התחייב שלמה ברימן מנכ"ל חנ"י להקים, תוך חודש, מגרש חניה ל- 70 משאיות בכניסה לנמל אשדוד. חנ"י מאשרת: פועלים להכשרת והרחבת החניון הקיים
 
חברת נמלי ישראל תקים, תוך חודש, מגרש חניה ל- 70 משאיות בסמוך לכניסה לנמל אשדוד. כך טוען הבוקר יו"ר ועדת תובלה ונמלים באיגוד לשכות המסחר מר עמיעד ליפשיץ.
 
ליפשיץ טוען שהבטחה ברוח זו ניתנה לו ע"י מנכ"ל חברת נמלי ישראל מר שלמה ברימן, במסגרת ישיבת נשיאות איגוד לשכות המסחר שנערכה לאחרונה, במהלכה עלה לדיון נושא המחסור במגרש חניה בסמוך לכניסה לנמל אשדוד..
 
ליפשיץ טוען: "מזה חודשים שאין בסמוך לנמל אשדוד מגרש חניה מוסדר למשאיות, ומשכך המשאיות נאלצות לחנות במקומות אסורים ולא בטוחים, והדבר מהווה סכנה ממשית ביותר לזרימת התנועה."
 
לדברי ליפשיץ, במהלך הדיון התחייב שלמה ברימן מנכ"ל חנ"י שנכח בדיון, כי הוא מתחייב לכך שעד סוף חודש יולי יוכשר מגרש חניה ייעודי למשאיות בסמוך לכניסה לנמל אשדוד עם 70 מקומות חניה. 
 
 
חנ"י מאשרת: פועלים להכשרת והרחבת החניון הקיים
 
"חברת נמלי ישראל פועלת בשיתוף פעולה מלא עם קהילת הים, ובכללה איגוד לשכות המסחר", ציין דובר חנ"י בפנייה למערכת PORT2PORTוהוסיף: "חברת נמלי ישראל רואה בתפקידה לדאוג לכל הקהילה הימית ובכללה נהגי המשאיות וחברות ההובלה. על אף שזה תפקידה של חברת נמל אשדוד לטפל בנושא, חברת נמלי ישראל לא תאפשר כל פגיעה ברמת השירות הניתנת לנהגים וחברות ההובלה".
 
עוד נמסר מחנ"י כי באזור עורף נמל אשדוד עומד חניון לרשות נהגי המשאיות וכי בחניון הקיים כיום יש מקומות חניה לכ- 50 משאיות. "החברה פועלת בימים אלה לשיפוצו של החניון והרחבתו בעוד כ- 30 מקומות חניה למשאיות. זאת ועוד, בחניון מבוצעים עבודות פיתוח נוספות הכוללות הפרדה בין חניית משאיות ולחניית כלי רכב פרטיים", נמסר.
 
בחברת נמלי ישראל ציינו כי שער הנמל מהווה נקודת כניסה ויציאה למשאיות בלבד ועל משאית לשהות במתחמו בממוצע מספר דקות ספורות. "שער הנמל החדש שהעמידה חברת נמלי ישראל לטובת חברת נמל אשדוד, לצד מערכת טאסק ים שמפתחת ומתחזקת חברת נמלי ישראל, אמורים למנוע את הצורך של נהגי משאיות להגיע פיזית למשרדי ההובלה.
 
"על חברת נמל אשדוד לעשות שימוש מושכל בשער ובמערכות הטכנולוגיות שהעמידה חברת נמלי ישראל, מהטובות בעולם, בכדי לצמצם לזמן מינימום את זמן השהיה של המשאיות במרחב הנמל.
 
"שימוש מושכל של חברת הנמל בשער יאפשר לנהג לשהות מספר דקות מינמלי בשער הנמל, לעומת למעלה משעה במצב הנוכחי. הנהג בשער החדש יעבור את תהליך הזיהוי השקילה והתיעוד המדויק של כל פרטי הכניסה והיציאה של המשאית משער הנמל תוך דקות ספורות. הצורך במקומות חניה יופחת במידה ניכרת".