נהג משאית נהרג בתאונת עבודה בשטח נמל אשדוד;בן הרוש טוען למחדלי בטיחות

אתמול בשעות הערב נהרג נהג משאית בעת העמסת משאיתו במטען ברזל בשטח נמל אשדוד; גבי בן הרוש האשים הבוקר את נמל אשדוד, באי הקפדה על נהלי בטיחות; שוקי סגיס בתגובה: אנו רואים בחומרה רבה את הסקת המסקנות הנמהרת והבלתי מבוססת של מר בן הרוש


00:00 ,30.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בשעות הערב נהרג נהג משאית בעת העמסת משאיתו במטען ברזל בשטח נמל אשדוד; יו"ר מועצת המובילים האשים הבוקר את האחראים למשמרת שבה אירע האסון בנמל אשדוד, באי הקפדה על נהלי בטיחות; שוקי סגיס בתגובה: אנו רואים בחומרה רבה את הסקת המסקנות הנמהרת והבלתי מבוססת של מר בן הרוש
 
אתמול בשעות הערב נהרג נהג משאית, שהועסק על ידי אחת מחברות ההובלה, בעת העמסת משאיתו במטען ברזל בשטח נמל אשדוד. 
 
מנכ"ל חברת נמל אשדוד, מר שוקי סגיס, הביע את השתתפות חברת הנמל בצער המשפחה. מר סגיס הורה על הקמתה המיידית של ועדה שתבדוק את נסיבות התאונה. בראש ועדת הבדיקה יעמוד סמנכ"ל לוגיסטיקה והנדסה המשנה למנכ"ל, מר יוסי בסן.
 
הבוקר האשים גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, את האחראים למשמרת שבה אירע האסון בנמל אשדוד, באי הקפדה על נהלי בטיחות. "בנמל אשדוד עובדים בניגוד לנוהלי הבטיחות וזו הסיבה למותו של נהג משאית שנהרג אמש בעת שניסה לפרוק מטען של מוטות ברזל", אמר.
 
בן הרוש טוען כי הוא הזהיר את הנהלת הנמל מפני האסון עוד לפני שהתרחש. לדבריו, לא מקפידים בנמל על הוראה האוסרת לטפל באותו זמן ביותר משני "מקבלים", היינו, שני לקוחות בלבד בעת שהמטען מועבר מהאונייה במסירה ישירה ללקוח. "הטיפול  ביותר משני 'מקבלים' בעת ובעונה אחת מהווה סכנת מוות לנהגים שרצים מיוזמתם בין המטענים כדי למצוא את המטען השייך להם. כך אירע  הפעם. הנהג נפל קורבן לאי הקפדה על הוראה זו ושילם בחייו משום שרצה גם הוא לקבל את המטען במסירה ישירה, למרות שזה בניגוד לנוהלי הבטיחות בנמלים".
 
בן הרוש אומר כי באזור הפריקה אין מספיק תאורה, דבר המגביר את הסכנה ולכן על מנהלת הנמל להקפיד על ההוראה לפיה יש להוריד לשטח כל מטען שלא ניתן לפרוק במסירה ישירה, ברגע שישנם במקום כבר יותר משני מקבלים. את המטענים שמורידים בלילה לשטח, מפנים למחרת לאור היום.
 
"המועצה תובעת לסלק מהנמל את מי שאחראים ישירות להתהוות המצב שבו נהרג אדם", אמר בן הרוש.
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת הנמל, הגיב על האשמותיו של בן הרוש. "אנו רואים בחומרה רבה את הסקת המסקנות הנמהרת והבלתי מבוססת של מר בן הרוש, טרם קבלת המסקנות של ועדת הבדיקה שהקמנו באופן מיידי בנמל אשדוד והן  את מסקנות הבדיקה של המשטרה ומשרד התמ"ת. אנו מצפים מאדם הנושא בתואר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים הנמצא בקשר רציף עם נמל אשדוד ומנהליו ומכיר את כללי הבטיחות הקפדניים של הנמל, לבדוק לעומק את העובדות לפני יציאה באמירות חסרות כל בסיס וקשר לעובדות בשטח".
 
לדברי סגיס, חברת נמל אשדוד ממתינה לתוצאות הבדיקות המקיפות של כל הגורמים הן הפנימיים והן החיצוניים ולפיכך לא תתייחס לפרטי המקרה. "יחד עם זאת,יש לציין שמבדיקה ראשונית של המקרה עולה שהפעילות נעשתה במסגרת כללי הבטיחות של נמל אשדוד ובהתאם לסטנדרטים הנדרשים", אמר.