אם השיחות בין עובדי הנמלים לאוצר לא יסתיימו בהסכמה תיתכן שביתה מלאה

מספר נקודות מחלוקת מונעות הסכמה בין הצדדים. השיחות אמורות להימשך עד שעות אחר הצהרים, כשבוועדים מדברים על שיבושים כבר במשמרת הערב אם לא ייחתם הסכם


00:00 ,23.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי ועדי העובדים של נמלי חיפה, אשדוד ואילת, ביחד עם נציגי ההסתדרות והנהלות הנמלים, מנהלים מאז הבוקר (ה') מרתון דיונים עם נציגי האוצר על מספר נקודות מחלוקת. נציגים מטעם ועדי העובדים ציינו שהיה ולא תושג הסכמה, אפשרי שכבר היום במשמרות הערב בנמלים יורגשו שיבושים בעבודה, כשלא מן הנמנע שאף תוכרז שביתה כללית.

נקודות המחלוקת העיקריות בין הצדדים הן כספי הפנסיה של העובדים, השליטה במועצות הייצור והאיתנות הפיננסית של חברות הנמלים.

נוכחים בדיון ציינו שהמשא ומתן היה לעיתים סוער, תוך החלפת האשמות והתפרצויות כעס. הנוכחים ציינו בעיקר את יו"ר ועד הטרנספורט בנמל חיפה מאיר תורג'מן כמטיח דברים בתגובה לדברים שהעלו בדיון נציגי האוצר.

מטעם הוועדים נוכחים בדיון, בנוסף לתורג'מן, גם יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן, אם כי הנוכחים ציינו שמי שנותן הטון הוא אבינועם שושן, יו"ר ועד עובדי נמל אילת אלון וייס, יו"ר ועד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי,

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן והיועצת הפיננסית של עובדי הנמלים עו"ד דורית טנא. מטעם משרד האוצר נמצאים בדיון הממונה על השכר באוצר אילן לוין ונציגי רשות החברות.

במהלך הדיונים אמר נציג העובדים ל-port2port: "אם לא יהיו היום בשורות לעובדים, תיתכן שכבר היום, במהלך משמרת הלילה, יחולו שיבושים, עד כדי השבתה של העבודה. אנחנו מדברים על השבתה מלאה, ללא הגבלת זמן".

הצדדים אמורים לשבת עד שעות אחר הצהרים המוקדמות, אם כי יתכן שאם לא תהיה התקדמות במשא ומתן, יימשכו הפגישות.

אמר הגורם: "באוצר מנסים להוכיח שהם לא מתערבים בהחלטות של מועצת הייצור. מאיר (תורג'מן) פה קפץ והוכיח להם שזה לא נכון. יש החלטות של הוועדים והנהלות הנמלים, שנחתמו על ידי הדירקטוריונים של חברות הנמלים, שלא כובדו, לא נחתמו ולא יושמו".

לשאלה האם, במידה והשיחות לא יעלו בטוב, מצפים עובדי הנמלים לתמיכה של עובדי הרכבת, שהכריזו, ביחד עם משרד התחבורה, על פסק זמן של שבועיים כדי לשוב לדיונים מול האוצר בנודע למיקור חוץ של הקרונות החדשים, ענה הגורם: "בוודאי. אנחנו עובדי התחבורה מאוחדים. אנו נתנו להם גב והם יתמכו בנו".